Sari la conținut

IAȘI: Haos în trafic în urma restricțiilor de circulație din zona Nicolina

Refacerea structurii de rezistenţă a pasarelei Nicolina, care leagă partea de sud a municipiului de centru, a impus o serie de restricţii pentru traficul auto greu. Stratul de beton turnat nu trebuie să fie afectat de vibraţiile produse de camioane și autobuze, explică specialiștii.

De circulat se circulă. Numai că nervii ieşenilor au răbufnit la primele ore ale dimineții, când în stații erau zeci de persoane care se înghesuiau în microbuze, doar pentru a trece podul. Șoferii regiei de transport în comun au fost obligați să încalce legea, în loc de 18 călători, în microbuz intrau și 30 de persoane.

Călătorii susțin că nu au primit suficiente informații despre restricțiile de trafic. Așa se face că mulţi ieşeni au întârziat la serviciu, sau în locurile unde aveau treabă.

Disconfort în trafic va fi pentru cel puţin o săptămână, apoi traficul va reveni la normal. Însă, după alte câteva zile, autobuzele și camioanele iar nu vor avea voie să traverseze pasarela, pentru că se va turna beton pe altă porțiune.

Proiectul de consolidare a pasajului Nicolina face parte din planul de reabilitare a axei Sud din Iaşi. Costurile sunt estimate la peste 20 de milioane de EURO. Vor fi reabilitaţi 4 kilometri de drum, 3,5 kilometri de linie de tramvai şi va fi amenajată o pistă de biciclete pe 4 kilometri.

UPDATE: 

Iniţial, reprezentanții Primăriei au anunţat că autobuzele de pe traseele 28 şi 41 vor fi înlocuite cu microbuze pe tot traseul. Autobuzele ar fi urmat să fie folosite doar la orele de vârf. Tot în acea perioadă urma să se facă şi transbordarea călătorilor. Numai că, deşi au spus că vor crea cât mai puţin disconfort călătorilor, astăzi oamenii au fost nevoiţi să schimbe 3 mijloace de transport doar pentru a trece pasajul Nicolina.

„Iniţial s-a luat în calcul şi o eventuală transbordare, adică vine autobuzul până în Podu Roş, se transbordează în microbuze şi mai departe de duce spre CUG şi invers se transbordează spre Podu Roş. Dar noi am considerat că este mai bine să păstrăm traseele iniţiale cu microbuze în perioada asta. Dar dacă ajungem la ore de vârf în care nu facem faţă cu microbuzele, atunci aducem autobuze până în nodurile de care am vorbit şi transbordăm rapid cu microbuze peste pasaj, asta pe o perioadă de cinci până la şapte zile”, a declarat Mihai Chirica, viceprimarul Iașiului, marți seară, în emisiunea Vocile Iașiului. 

Varianta spusă de Mihai Chirica nu s-a respectat. Toată ziua, indiferent de oră, călătorii au fost coborâţi din autobuze, urcaţi în microbuze şi după traversarea pasajului preluaţi, din nou, de autobuze. Şefii regiei de transport au încercat să găsească şi ei soluţii cât mai avantajoase pentru călători. Fără rezultat însă. 

„Am încercat şi alte rute dar nu avea sens să ocolim 40 de minute prin Bulevardul Poitiers. Vă daţi seama că trebuia să mergem până sus la vechiul rondşi să venim pe Poitiers. Asta însemna să creştem mult durata unei semicurse”, a declarat Marcel Ghercă, directorul RATP Iaşi

Astfel de perioade, în care pentru a trece pasajul Nicolina cu un mijloc de transport se vor folosi mai multe maşini vor mai pentru că se va turna beton pe toată pasarela. Lucrările vor fi gata în 2015..

CITEȘTE ȘI: 

Șantierele din Iași, inspectate de primarul Gheorghe Nichita

Un nou șantier în Iași: Pasarela Nicolina va fi impracticabilă în următorii doi ani

Etichete: iasi , trafic , restrictii , circulație , Mihai Chirica , pasarela , nicolina

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale