Simplificarea birocrației se traduce în ore peste program pentru bugetari

Data publicării:
bugetar dosare

Bugetarii au primit în această lună salariile cu aproape o săptămână întârziere. De vină sunt schimbările legislative de la 1 ianuarie, conform cărora documentele pentru plata salariilor pentru angajaţii care aparţin de Primărie, inclusiv cei din Învăţământ, se întocmesc diferit. Plăţile nu se mai fac unitar, ci pentru fiecare reţinere în parte - Sănătate, CAS, şomaj sau pensii.

Prin noile reglementări, care prevăd o defalcare amănunțită a tuturor sumelor cheltuite pe achiziții dar și o mai atentă monitorizare a contibuțiilor sociale plătite din bugetele locale contabilii au fost îngropați în mormane de dosare.

„Până ne obișnuim cu noul sistem durează destul de mult. S-a schimbat și planul de conturi, conturile de cheltuieli, s-au schimbat toate. Se lucrează pe articol, pe articol bugetar, credite bugetare. Deci e destul de mult. (Lucrati peste program?) Da. Iau și acasă,” a explicat Viorica Hâncu, contabil în comuna Solești. 

Nici primarii nu înțeleg cum se poate ca mult anunțata eliminare a birocrației să se traducă într-o multitudine de acte și documente care trebuie completate, semnate, parafate și apoi trimise către alte instituții ale statului.

„Ne dăm cu stângul în dreptul. Degeaba s-a făcut atâta informatică, pentru că mereu ducem în formă scrisă și în format electronic. Atunci, la ce trebuie să mai muncească acești funcționari cu salarii de mizerie. Îi pun să muncească electronic, a doua zi reia pentru că trebuie să ducem la toate instituțiile deconcentrate ale județului același set de documente, atât în format scris cât și electronic,” explică Mona Bujor, primarul comunei Solești.

Atât edilii cât și contabilii muncesc acum pentru a deprinde cât mai repede noul sistemn impus de ANAF. Ar răsufla mai ușurați dacă ar afla că se revine la vechiul sistem.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri