Încasări record din taxe şi impozite în Oradea. Primăria va introduce contul online al contribuabilului

Data actualizării: Data publicării:
aglomeratie impozite

93% - acesta a fost gradul de încasare al taxelor şi impozitelor locale în Oradea anul trecut. Este un record, spun finanţiştii Primăriei, care anunţă şi o creştere a apetitului orădenilor de a plăti online. Pentru a încuraja acest obicei, edilii au decis ca bonificaţia pentru sumele achitate prin intermediul instrumentelor electronice să crească de la 5% la 8%.

Sumele încasate în urma plăţilor online au crescut de la puţin peste 7,3 milioane de lei în 2017 la aproape 13 milioane de lei anul trecut. Pentru a menţine trendul, reprezentanţii primăriei au menţinut concursul prin care cei care își achită online impozitele pot câştiga săptămânal un voucher care le permite accesul împreună cu familia la Aquapark-ul Nymphaea. În plus, bonificaţia pentru plata până la 31 martie creşte la opt la sută.

Sorin Iacob, directorul adjunct al Direcţiei Economice din Primăria Oradea: “Pe acest fond, și în anul 2018 şi, sperăm, şi în anul 2019 observăm o creştere a încasărilor prin mijloacele online de plată, ceea ce ne bucură foarte mult.”

Recordul de încasări de anul trecut s-a resimţit şi în valoarea totală pe care primăria o are de recuperat de la persoanele fizice şi cele juridice.

Eduard Florea, directorul Direcţiei Economice din Primăria Oradea: „Raportat la total sume de încasat - 79% gradul de încasare. Cel mai bun din ultimii, cel puţin 5 ani, dacă nu şi dintotdeauna. Un procent foarte bun.”

Reprezentanţii Direcţiei Economice vor ca în acest an să implementeze un nou instrument pentru orădeni: un cont online al contribuabilului, unde acesta să poată să aibă acces la mai multe tipuri de documente.

Eduard Florea, directorul Direcţiei Economice din Primăria Oradea: „Vor putea să vadă toate detaliile legate de proprietăţi, chiar documente pe care le-a depus, contract de vânzare-cumpărare, CF-uri, şi pe care noi le scanăm şi le avem încărcate pe acel rol de contribuabil.”

De la 1 ianuarie, pe toate documentele care conţin informaţii de plată ale primăriei Oradea există un cod QR care poate fi scanat cu ajutorul telefonului mobil.

Eduard Florea, directorul Direcţiei Economice din Primăria Oradea: “Este formula prin care diverse aplicaţii de telefon mobil pot să acceseze link-ul din spatele acestui cod şi să fie direcţionat pe site-ul Primăriei, acolo unde direct se intră în contul celui care poate derula deja plata.”

Redactor: Adrian Ciucuriţă
Operator: Ticu Gheorghiţă

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri