Lecţii de management de la japonezi

Data publicării:
lectii kaizen

De câţiva ani, Oradea este condusă după reguli japoneze. Administraţia locală aplică principii Kaizen, o strategie de eficienţă managerială care dă roade în Ţara Soarelui Răsare. Iar cum asta se referă și la îmbunătăţirea legăturii dintre mediul de afaceri şi cel social, reprezentanți ai autorităților locale au participat în această dimineață la curățarea unei zone de relaxare din oraș. Nu au mers singuri, ci alături de japonezii care i-au ajutat să implementeze strategia.

Vineri dimineața, funcționari publici, directori de instituții și de companii, au ieșit din birouri direct pe malul Crișului Repede. Au luat pensule și greble și au curațat o zona de agrement din oraș.

„A da exemplu, de la vârful unei companii, de la nivel de directorat, este extrem de important, inclusiv pentru angajaţii noştri”, consideră Cătălin Popa, directorul unei companii.

„Atunci când ni se oferă ocazia să contribuim şi noi la îmbunătăţirea locurilor din proximitatea în care trăim, să o facem. Nu e greu, nu e un efort extraordinar”, spune Claudia Abrudan, directorul Fundaţiei Comunitare Oradea.

„Poate că pare un lucru foarte simplist, dar eu zic că e o filozofie foarte bună în spate, aceea de a face în fiecare zi să ne fie un pic mai bine”, susţine Florica Cherecheş, deputat PNL.

Acest tip de acțiuni are menirea de a îmbunătăți relațiile între angajații unei firme sau ai unei instituți. Este o parte din conceptul Kaizen, care presupune perfecționarea continua în orice tip de management, public sau privat. Acesta este aplicat cu succes în companiile din Japonia.

„În felul acesta, găsim în noi lucruri pozitive pe care nu ştiam că le avem. Aceasta, până la urmă, se transformă în eficientizarea muncii în afaceri”, a explicat Yoshihito Tanaka, preşedintele asociaţiei Clean Up Japan.

De cinci ani, de când administrația Oradei aplică sistemul Kaizen, rezultatele nu au întârziat să apară.

„Noi eliberăm documentele mult mai repede decât le eliberam în anii trecuţi. Acum am trecut şi la SMS-uri prin care îi înştiinţăm pe oameni: "Ţi s-a eliberat documentul, vino şi ridică-l". Deci încercăm să ne îmbunătăţim în fiecare zi activitatea”, a precizat Ilie Bolojan, primarul Oradei.

„Lucrezi în serviciile publice şi bani publici şi este un lucru de corectitudine să încerci să micşorezi timpul. Noi numim lead time, adică timpul de desfăşurare a unui proces, a unei operaţiuni, activităţi, pentru a reduce costurile publice”, a detaliat Julien Bratu, directorul Institutului Kaizen România.

Kaizen este cel mai important concept al managementului japonez și nu pune accent pe rezultat, ci pe angajat și pe procesul prin care se ajunge la obiectivul final.

Reporter: Bianca Firezar
Operator: Gabor Szilagyi
Editor web: Adrian Laboş

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri