Sari la conținut

România cu încetinitorul | Şoferii care intră în ţară prin vestul României se plâng de traficul infernal 

România nu face nici acum parte din spaţiul Schengen, iar şoferii care ajung în punctele de frontieră din vestul ţării simt imediat efectele în trafic.

"Prima problemă cu care se confruntă şoferii care întră în România este timpul de aşteptare în vamă. În zilele aglomerate aceştia stau la coadă chiar şi 70, 80 de minute", spune Claudiu Mihuţ, reporter Digi24 Oradea.

Simplii turişti sau oficialităţi, toată lumea este afectată de traficul greoi. Viceprimarul oraşului Debrețin, din Ungaria, şi-a amânat joi sosirea în Oradea, la o conferinţă de presă, din cauza ambuteiajelor.

Odată intraţi în ţară, şoferii sunt conştienţi că distanţele vor părea dintr-o dată mai lungi. Vitezele medii de deplasare scad considerabil. Cei mai afectaţi sunt cei care vin din Italia, Germania sau Franţa. Pe autostrăzile din străinătate mulți parcurg mii de kilometri în doar câteva ore. Situaţia se schimbă radical imediatr ce intră în România.

"Pierd mai mult timp până acasă în România decât din Italia până aici."

"- Cum ați călătorit pe autostradă?
- Se circulă bine, trebuie să respecți limitele de viteză ca să nu ai probleme, dar se circulă destul de bine."

Intrarea în România poate fi şi un şoc vizual, din cauza mizeriei de pe marginea drumului. Odată ajunşi în Oradea, şoferii au o dilemă.

"Cei care pornesc cu maşina din Oradea şi vor să ajungă la mare, la munte ori la Bucureşti au la dispoziţie două şosele cu probleme. Vorbim despre DN1 veşnic aglomerat şi despre DN76 aflat în lucrări de reabilitare de ani buni."

Încercăm varianta drumului național 76 - sau European 79, cum mai este numită șoseaua care duce spre munţii Apuseni, dar şi o legătură importantă cu capitala ţării. Dacă primii 40 de kilometri din Oradea spre Deva sunt perfecţi, la ieşirea din Pocola începe calvarul. Drumul este în reparații, se circulă pe o singură bandă, iar șoferii pierd la fiecare semafor între 5 și 10 minute.

"Foarte aglomerat, multe obstacole, multe semafoare, se lucrează și nu se lucrează."

"Nu mai vin pe aici; mă întorc pe Arad, pe Cluj, dar pe aici nu mai vin niciodată - îți distrugi și mașina și tot."

"E bătaie de joc! Uitați-vă câtă lume așteaptă la semafor, uitați-vă câți apucă să treacă."

O altă rută pentru a părăsi Bihorul este DN1. Șoseaua are două benzi pe sute de kilometri, iar oraşele mici pe care le traversează nu au şosele de centură. Efectul:

"Îngrozitor, este foarte aglomerat. Sunt foarte multe maşini şi cu greu te descurci."

"Am încercat și varianta drumului național 1. Acesta trece însă prin numeroase așezări care au limitări de viteză, iar lipsa centurilor ocolitoare pentru localitățile mai importante face ca traficul să se aglomereze, iar șoferii să circule bară la bară", spune Bogdan Costea, reporter Digi24 Oradea.

Un experiment similar făcut de Digi24 în 2014 a arătat că traversarea ţării din vama Nădlac până la Constanţa durează peste 30 de ore pentru un şofer de camion. Deşi au trecut doi ani de la această demonstraţie amară pentru români, infrastructura rutieră nu s-a îmbunătăţit.

Reporteri: Claudiu Mihuț, Bogdan Costea
Operatori: Robert Rezmuves, Gabor Szilagyi

Etichete: ungaria , video , drumuri , trafic , Digi24 Oradea , DN1 , aglomeratie , șosele , vami , DN76

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale