Sari la conținut

Sport în a doua zi de Paşte. Medicii recomandă mişcarea şi o alimentaţie sănătoasă

Pentru sute de orădeni a doua zi de Paște a însemnat renunțarea la mesele copioase și ieșirea în aer liber, la mișcare. Au profitat de temperaturile de vară, iar unii au făcut exerciții în parcurile din oraș. Alții s-au plimbat cu bicicleta ori au alergat pe alei. Medicii spun că mișcarea trebuie dublată în următoarele zile de o alimentație sănătoasă.

Peste 20 de tineri pasionați de fitness și culturism și-au dat întâlnire luni dimineațã pe malul Crișului Repede, într-o zonã în care au fost amplasate aparate de sport. Pe ritmuri muzicale, au început antrenamentul pentru a scãpa de caloriile acumulate în ultimele zile.

"Jumătate de oră încălzirea, un astfel de antrenament necesită o încălzire serioasă. Cam două ore antrenamentul, se putea mai bine, mai mult dar e foarte cald afară", spune un sportiv.

"Începutul a fost mai greu, până când ne-am mobilizat puțin după care totul a mers ca uns, și-au dat cu toții slilința", a explicat altul.

"Exerciții specifice de crossfit care să lucreze foarte bine tot corpul, exerciții cardio, fitness, de forță", a enumerat Bogdan Mateșan, inițiatorul acțiunii.

Alții au preferat sã iasã la plimbare cu bicicleta ori sã alerge preț de câteva zeci de minute.

"- Cam cât alergați pe zi?
- Între 30 și 60 de minute.
- Nu ați făcut nici azi pauză?
- Nu, în nicio zi, indiferent", spune un localnic.

"Pe o vreme așa frumoasă nu poți să stai în casă mai ales după atâta mâncare de sărbători", consideră altul.

Unii în schimb au jucat fotbal sau baschet ori pur și simplu s-au plimbat profitând de cele 24 de grade înregistrate luni, la orele amiezii.

Medicii spun cã dupã mesele copioase de Paște e nevoie de mișcare, dar și de o alimentație serioasã.

"Ar trebui să facem o pauză de la tot ce înseamnă carne, ouă, să ne axăm foarte mult pe legume și pe fructe, hidtratarea este foarte importantă", susţine Oana Pop, medic specialist.

Cei care totuși vor sã consume proteine, pot introduce în meniu carne mai slabã - de cel mult trei ori pe sãptãmânã - pentru a ajunge la kilogramele avute înainte de sãrbãtori.

Reporter: Claudiu Mihuț
Operator: Constantin Gheorghiță