Strategii de marketing pentru farmacii: medicamente prin curier sau carduri de fidelitate

Data publicării:
strategii marketing farmacii 301014

Lansat în urmă cu câteva zile, serviciul de curierat al unei farmacii din Oradea a fost solicitat deja de mai mulţi clienţi. Este vorba despre persoane în vârstă, pe care boala şi vreme rece le împiedică să iasă in casă. Cu un simplu telefon, solicitanţii îi indică farmacistei medicamentele necesare, iar acestea ajung prin curier în cel mult două ore.

- Bună ziua! Am ajuns cu coletul de la farmacie.
- Vă așteptam. Mulţumesc!
- Nu aveți pentru ce. La revedere!

Maria Laza are 60 de ani și recunoaşte că de când a venit toamna îi este tot mai greu să meargă până la farmacie. A profitat de serviciul de curierat oferit de o farmacie şi a comandat medicamente.

"Mă bucur că s-a introdus și în Oradea acest serviciu pentru că e de mare folos mai ales vârstnicilor care nu pot să se deplaseze la farmacie."

Farmacia livrează clienţilor doar medicamente pentru care nu este nevoie de reţetă.

"O idee bună, eu așa cred dacă aduce gratuit medicamentele acasă."

"În momentul în care nu te poți deplasa și nu ai cine să le aducă, atunci cum ajung medicamentele la omul bolnav?"

"Această iniţiativă a venit din dorința de a aduce un lucru inovativ pe piața serviciilor", a precizat Nicoleta Perchele, responsabil de marketing al farmaciei.

O piaţă în care, pentru a supravieţui concurenţei acerbe, farmaciile din Oradea au găsit tot felul de metode de atragere şi fidelizare a clienţilor.

"Avem carduri de fidelitate prin care cordăm reducere, dăm reducere la rețele compensate și orice se solicită comandăm pe loc", spune Nicoleta Mureşan, farmacistă.

"Într-o piață din ce în ce mai aglomerată sau într-o piață în care lichiditățile circulă circumspect și atent, strategiile de marketing sunt și vor fi din ce în ce mai prezențe și bine venite", consideră Dacian Palladi, analist financiar.

Multe farmacii nu reușesc să facă față acestei competiții, atrag atenţia specialiştii, care au observat că micile companii din domeniu ajung să fie vândute marilor lanţuri sau sunt închise.

Reporter: Mariana Gurgu
Operator: Constantin Gheorghiţă
Editor web: Adrian Laboş

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri