Tramvai vechi de 40 de ani, transformat într-unul modern care produce electricitate

Data publicării:
tramvai refacut

Primăria Oradea caută soluţii pentru modernizarea tramvaielor vechi de peste 40 de ani. Societatea de Transport Local a prezentat un prototip al unui tramvai care produce curent electric, are aer condiţionat şi oferă chiar şi suport pentru biciclete. Costul acestei modernizări nu depăşeşte 35 de mii de euro, iar banii folosiţi pentru modernizarea tuturor celor 40 de tramvaie vechi din flota OTL ar costa mai puţin decât achiziţionarea unuia singur nou.

Un tramvai Tatra din dotarea OTL are 40 de ani şi a fost cumpărat de primăria Oradea second-hand din Germania. El a fost retehnologizat cu ajutorul unei firme din Craiova.

"Această modernizare înseamnă înlocuirea unor elemente care ne-au creat neplăceri în trecut. Acceleratorul, generatorul şi o serie de elemente din componenţa tramvaiului", explică Liviu Tuduc, şeful secţiei tramvaie OTL.

Modernizarea tramvaiului s-a făcut şi în zona echipamentelor de alimentare cu energie, ceea ce permite economii importante în funcţionare.

"Am montat aceste echipamente care asigură o alimentare mai bună a motoarelor de curent continuu existente pe tramvai şi, de asemenea, cu caracter de noutate, asigură recuperarea energiei electrice atunci când când e posibil, transformând motorul din motor în generator", a precizat Laurenţiu Dinu, reprezentantul producătorului de echipamente.

"Este o diferenţă aproape de doi kilowaţi oră pe kilometru. Am putea realiza pe lună aproximativ 900 de euro economie pe un tramvai sau cuplu de tramvaie", a precizat Viorel Pop, directorul societăţii de transport local Oradea.

Tramvaiul va avea aer condiţionat şi chiar şi un suport de biciclete. Călătorii din Oradea spun că o astfel de modernizare este binevenită, având în vedere vechimea lor.

Compania de transport local cântăreşte mai multe variante de modernizare a tramvaielor vechi: fie acest tip de retehnologizare, care costă 35 de mii de euro, fie o modernizare completă, cu tot cu caroserie, care ar trece de 400 de mii de euro.

"Un nou facelift al tramvaiului - o modernizare interioară a scaunelor şi a boghiurilor - pentru că la acest tramvai boghiurile nu au fost modernizate, aer condiţionat; ar arăta aproximativ ca un tramvai nou", susţine directorul companiei de transport local Oradea.

În 2008, Oradea a achiziţionat 10 tramvaie Siemens, în valoare de 2,7 milioane de euro fiecare.

Reporter: Bogdan Costea
Operator: Constantin Gheorghiţă
Editor web: Adrian Laboş

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri