Arta celebrului Sigmar Polke dezleagă talente la Timișoara

Data publicării:
polke prima

Au pășit pe urmele pictorului german, să descifreze secretele artei acestuia, apoi au aplicat-o după viziunea lor. Este lecţia aparte de pictură, primită de micii artişti, elevi ai Liceului de Artă din Timișoara.



Oana Nedelcu
este elevă în clasa a XI-a. Crede că astfel de experiențe practice o ajută să fie mai deschisă și mai degajată în creațiile sale: ”A fost o experiență diferită, am învățat lucruri nu în modul clasic în care învățăm la școală. Am intrat în contact direct cu lucrările artistului și cred că și mediul ajută. Te simți altfel într-un muzeu decât într-o sală de clasă. Te face să te deschizi mai mult, să fii mai degajat și atunci automat și mai sincer și deschis spre nou”.

 

Multă muncă, analiză atentă la detaliile pictorului și creativitate din belșug. Este rețeta pe care a pus-o în practică Dorothea Tarnovschi: ”Picturile lui Polke m-au învățat că poți să faci artă din orice. Chiar și punctele care sunt cele mai simple elemente în pictură pot forma o operă de artă foarte frumoasă și foarte expresivă”.

Alți elevi în schimb, au reprezentat figuri cunoscute din muzică. ”În figura aceasta este reprezentat Bob Marley iar eu am făcut pictura folosind pata spontană, inspirându-mă din tehnica lui Polke. Și să arat mai bine figura lui, am folosit ca element plastic punctele”, ne mărturisește Karina Richiczan

În practică, lecția a ajutat-o pe Karina să își formeze propria tehnică. Și dacă artistul folosea punctele, micuța artistă s-a jucat cu literele, de dimensiuni mai mici sau mai mari: ”M-am gândit că dacă el folosea ca element plastic punctele să folosesc și eu literele. Și dacă tot am spus că folosesc literele, am folosit numele câinelui meu și l-am pus pe foaie cum punea și Polke punctele”.

 

Și profesorii au fost încântați de ideea unor lecții practice, puse în aplicare în spațiile Muzeului de Artă. ”Mă bucur că m-am implicat în acest proiect și aș dori să se repete colaborarea cu ei și cu muzeul. Este foarte important pentru copii să poată beneficia de lecții alternative”, spune profesoara Anca Adam.

Proiectul lecțiilor alternative sunt inițiativa Centrului Cultural German, în colaborare cu Muzeul de Artă Timișoara.

reporter: Maria Rohnean
operator: Dan Șoșdean
editor web: Călin Țenche

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri