Bani pierduți din cauza cardului de sănătate. Medicii de familie se plâng că unele servicii nu sunt validate în sistem

Data publicării:
card

Informatizarea sistemului medical, prin introducerea cardului de sănătate continuă să le dea bătăi de cap medicilor de familie. Programul informatic se blochează, iar multe servicii medicale prestate rămân nedecontate.

”Nu ştiu cât e la fiecare medic, procentul e mai mic sau mai mare. Oricum ar fi, lumea e nemulţumită. Şi dacă e un procent infim banii aceia nu mai ai cum să ţi-i recuperezi”, spune Camelia Lombrea, medic de familie.

Practic, cardul se blochează în cititor, iar serviciul prestat nu este recunoscut în sistemul informatic în care lucrează medicul. Teoretic, după 72 de ore, eroarea ar trebui să dispară. Practic lucrurile stau exact invers.

”Am avut surpriza să nu ne fie recunoscute serviciile acordate, în condiţii cu cardul în cititor. Deocamdată sunt servicii acordate şi pierdute atâta timp cât nu reuşim să facem dovada că aceste servicii au fost acordate”, precizează Elisabeta Spătaru vicepreşedintele Patronatului Medicilor de Familie Timiş . 

De cealaltă parte, Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Timiş nu poate să le promită medicilor decât că cei responsabili cu sistemul informatic vor rezolva problemele.

”Rugăm toţi furnizorii de servicii medicale cu care ne aflăm în relaţie contractuală să sesizeze punctual problema pe care o întâmpină. Numai aşa vom putea vedea cu ce anume se confruntă, pentru a-i putea ajuta”, spune Mariana Marcu, purtătorul de cuvânt al CJAS Timiş.

Şi pacienţii întâmpină aceleaşi probleme privind funcţionalitatea cardului, ba chiar sunt puşi şi pe drumuri de medici:

- Ce s-a întâmplat? ”E blocat într-o parte, îmi arată că-i blocat, într-o parte că-i invalid ...acum să mă duc la camera cutare, nu mai dă concediu medical de la spital, sunt nebuni”,
”Rămâne blocat... şi-atunci mai insistă, o dată, de două ori, de trei ori...şi la al patrulea: rămâneţi blocat, plecaţi la Bucureşti. Auăleu, bine că mi-aţi spus!”,
”Alţii zice că după al cincilea...se blochează, nu mai merge”.

Reprezentanţii CNAS au anunţat că şi aceste erori vor fi monitorizate, iar medicii îşi vor primi banii înapoi. Până acum însă cadrele medicale nu au primit nimic.

Reporter: Maria Rohnean
Operator: D. Petcu/ A. Ionescu
Editor web: Călin Țenche

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri