CJAS Timiş acuză Spitalul Judeţean. Controverse legate de declarațiile privind returnarea banilor către pacienți

Data publicării:
CJAS prima

Conform reprezentanţilor CJAS, Spitalul Judeţean din Timişoara este singurul din judeţ care a refuzat introducerea declaraţiei, impusă încă din vară. Motivaţia: măsura este abuzivă şi fără temei legal.

De cealaltă parte, Iulius Jugănaru, managerul Spitalului Judeţean, recunoaşte că nu ataşează aceste documente, dar susţine ca în spital se respectă deja o procedură de rambursare a sumelor cheltuite de bolnavi, aprobată printr-o hotărâre de Guvern. 

”Se dorea a fi introdus prin intermediul unui act adițional la contractul-cadru, care nu are niciun temei legal în acest sens. Noi nu suntem împotriva transparenței și a transmiterii corecte a cheltuielilor. Facem acest lucru printr-o hotărâre aprobată printr-o hotărâre de Guvern”, afirmă Iulius Jugănaru.

De cealaltă parte, reprezentanţii CJAS se plâng că, în acest moment, Spitalul Judeţean din Timişoara are cele mai mari datorii către pacienţi. Restanţele se ridică la aproximativ 900 000 de lei, asta în condiţiile în care, în total, în judeţul Timiş, sumele solicitate de bolnavi sunt de aproximativ 1,3 milioane de lei.

 

”Deși spitalele au obligația legală să ramburseze cheltuielile pentru medicamente, materiale sanitare sau investigații paraclinice, achiziționate de pacient pe perioada internării, acest lucru nu se realizează în totalitate”, ne spune Mariana Mocioalcă, purtător de cuvânt CJAS Timiş.

Conducerea Spitalului Judeţean din Timişoara spune că s-a ajuns la aceste datorii doar pentru că, la un moment dat, procedura de rambursare a fost blocată. Şefii unităţii consideră că dacă ar pune în practică măsura impusă de CJAS, personalul ar avea un volum de muncă mai mare, iar bolnavii ar pierde şi mai mult timp. Cea mai simplă metodă este cea aplicată în momentul de faţă, susţin ei. Pacientul trebuie să se adreseze doar serviciului juridic pentru a-şi recupera sumele cheltuite pe durata spitalizării.

 

La serviciul juridic, pacientul trebuie să introducă un dosar completat de medicul curant. Acest dosar va conține toate facturile si bonurile de la medicamentele sau materialele sanitare cumpărate de pacient, iar mai apoi va ajunge pe masa unei comisii de specialitate din cadrul SCJUT. Aceasta este cea care va spune dacă pacientul își va primi sau nu banii înapoi

”Nu pot să aloc timp pentru completarea unor astfel de documente de către medic, în detrimentul actului medical. Sunt hârtii care înseamnă un consum mare de timp, prin urmare, medicul nu va putea acorda timp suficient actului medical, ci unor astfel de documente, sub o formă total nejustificată”, spune Iulius Jugănaru, managerul Spitalul Judeţean din Timişoara.

Reprezentanţii Casei de Asigurări de Sănătate susţin că vor acţiona spitalul în instanţă dacă nu se va alinia normelor impuse.

reporter: Adina Iriza
operator: Dan Şoşdean
editor web: Călin Țenche

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri