Gara de Nord din Timişoara: inspecție, în loc de investiții

Data publicării:
gara prima-1

Un prim pas a fost făcut. Sala de așteptare, peronul, spațiile comerciale sau pasajele subterane din Gara de Nord din Timișoara - toate au fost atent inspectate de polițiștii locali, în cea mai amplă acțiune de verificare din Gara de Nord din Timișoara. După verificări, se vor da şi amenzi, promit autorităţile locale. 

Gara din Timișoara, construită între 1896 și 1899, a fost distrusă de bombardamentele din cel de-al doilea Război Mondial. Cladirea a fost reconstruită, însă nu şi-a mai recăpătat niciodată farmecul de odinioară.

Pereți cu tencuială căzută, miros înțepător și ferestre pe care se vede... doar mizeria, pardoseală găurită si scări murdare. Pentru toate acestea, CFR e bun de plată, spun autoritățile din Timișoara care nu pot investi în spațiul care aparține Ministerului Transporturilor.

”Nu mai putem tolera această stare a lucrurilor”, spune Nicolae Robu, primarul Timișoarei. ”Din acest moment sunt cu sefii serviciilor de mediu, inspecție comercială, disciplină în construcții, circulație. Deci de acum începem constatarea, verificăm”, ne precizează și Dorel Cojan, directorul Poliției Locale Timișoara.

De verificări se vor ocupa zilnic aproape 20 de polițiști locali, care iau luat la puricat tot ceea ce mișcă în gară.

 

Planuri pentru modernizarea Gării de Nord din Timișoara au fost multe. Nu puţine au fost şi promisiunile guvernanților. Gara trebuia să aibă lift modern, scări rulante, tabele electronice noi, uși sau case de bilete din sticlă.



"Lucrările pot începe până la sfârşitul anului. Se vor reabilita toate spaţiile de la parter, se vor înlocui toate instalaţiile, se va reabilita mezaninul din corpul central, se va reabilita peronul central, se va face un lift”, spunea, în iulie 2013, Mircea Benec, directorul Regionalei CFR Timişoara. Acum, Benec nu mai este la fel de optimist: ”Situația este tot cea pe care o știți. Nu s-a schimbat nimic. Nu există finanțare. S-a pierdut finanțarea și nu mai avem nici autorizație de construcție”.

Ministerul Transporturilor a alocat pentru reparațiile de infrastructură din toată țara numai 27 de milioane de lei. Prea puțin pentru refacerea gărilor vechi din țară.

 

”Eu am tren la Jimbolia nu pot să merg acolo că nu am scaun. Țin copilul în brațe. Până la 14,15 stau cu copilul în brațe”, ”mai bine arată la Arad decât la noi”, ”Mulți oameni, multă mizerie”, spun călătorii.

Poliţia Locală din Timişoara termină verificările de la Gara de Nord în câteva zile. Atunci vor fi făcute publice şi sancţiunile, dar şi planurile de conformare pentru cei de la CFR.

reporter: Sorina Covlea
operator: Tiberiu Alasu
editor web: Călin Țenche

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri