Managerul Spitalului Județean Timișoara reacționează dur împotriva CJAS Timiș: dezinformare, denigrare, abuz

Data publicării:
juganaru-1



CJAS susține că Spitalul Județean nu a pus în practică măsura sa referitoare la declarația prin care bolnavul spune dacă, pe perioada spitalizării, a cumpărat medicamente din buzunarul propriu, ca ulterior să primească înapoi banii. CITEȘTE: CJAS Timiş acuză Spitalul Judeţean. Controverse legate de declarațiile privind returnarea banilor către pacienți

Iulius Jugănaru: afirmațiile CJAS Timiș, iresponsabile și imorale

SCJUT respectă legislația în vigoare, inclusiv pe cea care reglementează rambursarea cheltuielilor pacienților (...) susținem în mod transparent și nepărtinitor, prin toate demersurile și procedurile avizate, respectarea drepturilor pacienților, îndeplinirea îndatoririlor față de asigurați, dar și față de instituțiile statului, iar prin măsuri corecte de management dorim să evităm orice greșeală de eludare a legislației sau de risipire a banului public”, susține Iulius Jugănaru.

”Afirmațiile emise de CJAS Timiș la adresa instituției pe care o reprezint nu au nicio legătură cu îndatoririle ce ne revin în mod legal, fiind în același timp iresponsabile și imorale în fața contribuabililor care își cunosc drepturile și obligațiile”, continuă Iulius Jugănaru.

CJAS Timiș acționează abuziv și fără acoperire legală, impunând prin presiune asupra SCJUT semnarea unor documente, fără aprobarea Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, dezinformând totodată opinia publică și autoritățile prin acuzații nefondate, fapte deosebit de grave atât din punct de vedere legal cât si moral”, este opinia managerului.

Iulius Jugănaru susține că ”reprezentanții CJAS Timiș au “omis” să menționeze faptul că implementarea măsurii respective presupune semnarea unui act adițional la Contractul-cadru pe 2013, act adițional care nu are niciun temei legal”.

”Această măsură ar presupune completarea de către pacient a trei documente (o declarație, o cerere, respectiv un contract de asigurat) care nu sunt prevăzute în nici un ordin al CNAS. Înțelegerea conținutului acestor documente și completarea lor de către pacient necesită un consum important de timp din partea medicului curant în detrimentul actului medical, precum și angajarea inutilă a unor resurse financiare din partea spitalului”, precizează șeful de la Județean.

Iulius Jugănaru susține că toate argumentele aduse în demersul de a împiedica ”introducerea abuzivă a unor așa-zise măsuri antifraudă” sunt pe deplin justificate din punct de vedere legal, etic și economic.

Iulius Jugănaru: autoritățile centrale să acționeze imediat!

”Având în vedere situația creată de către o instituție publică prin reprezentanții săi, prin dezinformare, denigrare, abuz și interpretarea eronată a legislației, vom solicita autorităților centrale să acționeze imediat pentru remedierea prejudiciilor aduse și în același timp, pentru informarea corectă a asiguraților”, anunță Iulius Jugănaru.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri