Spitalul Clinic Județean de Urgență Timișoara: ce trebuie să facă pacienții ca să-și recupereze banii pe medicamente?

Data publicării:
judetean colaj



HG nr.117/2013 spune clar:
(1)”Spitalele sunt obligate să suporte pentru asigurații internați în regim de spitalizare continuă și în regim de spitalizare de zi toate cheltuielile necesare pentru rezolvarea cazurilor respective, inclusiv pentru medicamente, materiale sanitare și investigații paraclinice”
(2) ”În situația în care asigurații, pe perioada internării în spital, în baza unor documente medicale întocmite de medicul curant din secția în care aceștia sunt internați și avizate de șeful de secție și managerul spitalului, suportă cheltuieli cu medicamente, materiale sanitare și investigații paraclinice la care ar fi fost îndreptățiți fără contribuție personală, (...), spitalele rambursează contravaloarea acestor cheltuieli la cererea asiguraților”.
(3) ”Rambursarea cheltuielilor prevăzute la aliniatul (2) reprezintă o obligație exclusivă a spitalelor și se realizează numai din veniturile acestora, pe baza unei metodologii proprii”.

Care este această metodologie, în cazul Spitalul Clinic Județean de Urgență Timișoara?

- Pentru pacienții internați la urgență, în cazul în care Spitalul Clinic Județean de Urgență Timișoara nu asigură medicamentele / materialele sanitare necesare îngrijirilor acordate unui pacient, medicul curant (specialist sau primar) poate prescrie aceste materiale pentru a fi achiziționate de către pacient de la farmaciile cu circuit deschis.
- Pacienții internați în afara urgențelor se înscriu pe lista de așteptare a clinicii până bugetul permite achiziționarea medicamentelor / materialelor sanitare necesare. Pacienții care nu așteaptă programarea nu vor putea solicita rambursarea pentru medicamente, materiale sanitare și investigații achiziționate în nume propriu. În acest sens, va semna o declarație prin care renunță la rambursarea acestor cheltuieli.

Medicul curant verifică dacă spitalul poate asigura materialele de care are nevoie pacientul internat în urgență, dacă în gestiunea spitalului există, se utilizează cele disponibile pe stoc. Dacă nu există pe stoc, întocmește un ”Referat de necesitate” prin care solicită cumpărarea acelor medicamente și-l prezintă la aprobare șefului de secție și directorului medical. În cazul în care nu se dă curs achiziționării, medicul trece la întocmirea unei ”Indicații medicale” care cuprinde medicamentele / materialele sanitare necesare pe o care o înmânează pacientului / însoțitorului acestuia, în vederea procurării acestora în nume propriu.



După efectuarea achiziției, pacientul depune la Registratura Spitalului Clinic Județean de Urgență Timișoara dosarul în vederea rambursării cheltuielilor, care trebuie să conțină următoarele acte:

1) cerere de rambursare întocmită și semnată de pacient și care trebuie depusă și înregistrată la Spitalul Clinic
Județean de Urgență Timișoara în termen de 30 de zile de la externare.
2) rețeta / referat, care trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
- referatul de necesitate să fie întocmit de către medicul curant înainte de achiziționarea medicamentelor / materialelor necesare
- referatul va fi întocmit de către medicul curant doar în situația în care Spitalul Clinic Județean de Urgență Timișoara nu dispune de medicamentele / materialele necesare și trebuie să fie aprobat de medicul șef de secție și de managerul spitalului
- medicul curant are obligația de a informa ca rambursarea cheltuielilor în cazul în care Spitalul Clinic Județean de Urgență Timișoara nu dispune de materialele necesare pe durata spitalizării se face doar pacienților internați prin urgență și la prețurile practicate de SCJUT
3) dovada achitării medicamentelor / materialelor sanitare (chitanțe, facturi în original)
4) copie după biletul de ieșire din spital.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri