Stațiile radio de pe mașini, verificate. La ce susțin șoferii că le folosesc 

Data publicării:
statii A

„Colegu' cu Iveco, cu buteliile, mă recepţionezi? - Până la Arad, colegule, până la Arad, n-ai nimic. - Da, da, mulţumesc frumos. Mulţumesc, colegu', numai bine!" Astfel sună o discuție prin stația radio.

Adrian Fădărău conduce o mașină de mare tonaj din 2007. Transportă materiale de construcții, dar și alte produse care sunt comandate de clienți. A instalat un asemenea aparat pentru a putea să cunoască situația de pe traseu și pentru a evita blocajele rutiere sau alte evenimente de pe șosea: „Ajută la trafic mult, uşurează traficul. Radare, controale. Am folosit-o legal, 4 waţi, n-am depăşit". A fost şi unul dintre şoferii traşi de dreapta de lucrătorii Serviciului Rutier din Timişoara şi de inspectorii Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii: „Puterea dumneavostră este de 3,5 waţi. Sunteţi în regulă. Puteţi desface mufa".

 
Zeci de autoturisme care au trecut prin zonă au fost oprite. Oamenii legii au verificat marcajele staţiilor, dar şi dacă acestea emit cu cu o putere mai mare decât cea reglementată de legile în vigoare. Conducătorii auto prinşi că utilizează altă bandă decât cea de 27 MHz, care este permisă, au primit avertismente. Unii dintre șoferii controlați ne-au declarat: „Câteodată vreau să aflu vremea din trafic, dacă s-a întâmplat un accident. De exemplu, staţia m-a salvat odată că am ocolit un drum când trebuia să ajung la examen", „Am fost plecat în Germania şi m-a ajutat foarte mult”. - În ţară vă ajută? ”Da, sigur că da”. - Ce fel de informaţii primiţi? ”Rute ocolitoare, probleme în trafic", „Să previn ca poliţia să ne dea amenzi pentru radar. Nu neapărat în România, ci şi în Comunitate, în Ungaria, ştiţi, cu poliţia, ei sunt ma diferiţi decât noi".


 
„Nu deranjează faptul că ei anunţă că sunt radare pentru că până la urmă şi poliţia rutieră încearcă să prevină aceste, cum să zic, potenţiale evenimente nedorite, accidente", afirmă Viorel Bota, şeful departamentului regional al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii.

Aceste aparate, care se găsesc pe piaţă, respectă normele legale, însă unii dintre șoferi le modifică, mărindu-le puterea de emisie. Amenda minimă pe care o pot încasa cei care fac acest lucru este de 5.000 de lei.

reporter: Miodrag Hojda
operator: Mihai Pop
editor web: Călin Țenche

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Zi neagră în lumea filmului. A murit în somn marele actor
Digi FM
Dan Negru, revoltat de felul în care a fost construit DN2, supranumit și „Drumul Morții”: „Un metru între...
Pro FM
Eminem, în lacrimi când și-a văzut fiica mireasă. Mesajul ei l-a topit: "În inima mea, eu voi rămâne mereu...
Film Now
Cum arată Mark Wahlberg la vârsta de 53 de ani. Actorul, la bustul gol în timp ce se bucura de vacanța cu...
Adevarul
Acţiunea BLOCADA: control corporal şi al bagajelor, legitimări şi filtre mixte în Sectorul 2
Newsweek
Pensionarii au luat la recalculare pensie cu 140 lei mai mică decât a spus guvernul. Cine e vinovat?
Digi FM
Cât au costat deplasările lui Iohannis în străinătate, în două mandate. Suma record pe care a plătit-o...
Digi World
Cel mai nepotrivit moment al zilei pentru a mânca, dacă vrei dinți sănătoși. Fereastra de două ore în care...
Digi Animal World
Primul animal rezultat dintre un câine și o vulpe. Oamenii de știință au fost fascinați de trăsăturile...
Film Now
Sean Penn și iubita sa din Republica Moldova, cu 34 de ani mai tânără, fotografiați în aeroportul LAX, după...
UTV
Au aparut imagini socante de la petrecerile lui P. Diddy. Rapperul a pus o femeie dezbracata pe masa, printre...