Sari la conținut

Din groapă în groapă pe DN68A

Să mergi de la Timișoara la Deva, poate fi un adevărat coșmar. Drumul național 68A, singurul care face această legătură, este plin de cratere. Pe cel puțin 40 de kilometri, din cei aproape 80 cât are drumul, abia se poate circula. Sătui să stea cu mașinile în service-uri, unii conducători auto sunt deciși să dea în judecată Compania de Drumuri.

Șoferii care merg de la Timișoara spre Deva au parte de o surpriză neplăcută după ce coboară de pe autostrada A1 la Margina. Peisajul oferit de drumul național 68A, este dezolant.

”N-am văzut aşa ceva! Plătim roviniete, degeaba le plătim. (Reporter: de când e drumul aşa?) De când să fie?! Aşa a fost mereu. Îşi bat joc de noi”, a declarat un șofer.

”E groaznic. De la Coşava rupem tot. Am pacient în spate”, a declarat un altul.

Un șofer, care a avut ghinionul să treacă noaptea pe aici, a rămas în pană. Două roți i-au fost distruse. Acum, omul vrea să ceară despăgubiri de la Compania de Drumuri pe care o acuză că nu a întreținut șoseaua.

”Vin pe un drum din Franţa până aici fără nicio problemă şi abia intri în ţară şi încep să apară problemele. Mergeam foarte încet în spate la alte 3 autoturisme şi dintr-o dată m-am trezit cu ea într-o groapă în care s-au dus jenţile şi cauciucurile.  Rămâne doar să îi dau în judecată să vedem ce răspunsuri au. Că bani știu să încaseze”, a declarat Radu Manuel, șofer.

Oficialii de la Drumuri, le dau sfaturi șoferilor...

”Prin acest panou, Compania de Drumuri le transmite șoferilor să mai aibă puţină răbdare pentru că în scurt timp vor ajunge pe autostradă. Acești ultimi 3 kilometri sunt însă greu de parcurs pentru că drumul este plin de gropi”, relatează Caterina Ledrer, jurnalist Digi24 Timişoara.

Drumul a fost construit în urmă cu aproape 60 de ani şi nu a fost reabilitat complet niciodată. Primul strat de asfalt a fost turnat în 1960.

”Structura rutieră este dimensionată la solicitările de la acea vreme. Nu mai face faţă traficului actual. Trebuie precizat că de la modernizarea acestui drum până în prezent au fost efectuate doar lucrări de întreținere. Asta înseamnă reparații ale îmbrăcăminţii. Reparaţiile, trebuie spus, că sunt provizorii în perioada iernii, iar după încheierea sezonului rece se va putea interveni cu reparații cu mixtură asfaltică la cald”, a declarat  Alina Sabou, purt. de cuvânt DRDP Timişoara.

După ce echipa Digi24 Timișoara a început filmarea, pe drum şi-a făcut apariția şi un echipaj al DRDP Timişoara care a început să astupe gropile. Au aruncat nisip în craterele de pe șosea, deși reprezentanții companiei susțin că dedesubt e mixtură stocabilă, un material al cărui durată de viață e de maximum trei săptămâni.

reporter: Caterina Ledrer/ operator: Dan Şoşdean