Sari la conținut

Lucrări rătăcite după simulare

Situație cel puțin ciudată la un liceu din Timișoara! Șase teste de simulare a Evaluării Naționale la Limba şi Literatura Română au fost pierdute de profesorii de la Liceul „Jean Louis Calderon". Cu acceptul Ministerului Educației, a părinților şi a elevilor, testul a fost reluat în această dimineață de cei șase. Inspectoratul Școlar Timiș face cercetări pentru a găsi responsabilii.

În 5 martie elevii de clasa a VIII-a de la Liceul Jean Louis Calderon au susținut simularea Evaluării Naționale la Limba şi Literatura Română. În 16 martie ei au aflat rezultatele. Nu toți însă!

”Greșeala a fost sesizată în momentul în care testele au ajuns la corectat. În loc de 27 de lucrări erau doar 21. Aşa că cei șase elevi au fost nevoiți să reia simularea Evaluării Naționale”, a relatat Caterina Ledrer, jurnalist Digi24 Timișoara.

Responsabili pentru adunarea, numărarea şi corectarea lucrărilor sunt directorul liceului şi unul dintre profesori.

”Am încercat să dăm de aceste lucrări şi nu reușit. Pur şi simplu sunt rătăcite. Părintii au fost invitați la o ședință cu părinții, le-am explicat care este situația, mi-am cerut scuze oficial pentru că principala vinovăție trebuie să mi-o asum eu. Au fost un pic dezamăgiți şi singura lor rugăminte a fost ca într-o perioadă cât mai scurtă să reușim să le dăm simularea pentru că ar vrea să vadă şi ei care este nivelul de cunoștințe a copiilor”, a declarata Ion Ionici, directorul Liceului Jean Louis Calderon.

În paralel, Inspectoratul Școlar Timiș face şi el verificări. O primă măsura ar putea fi aceea ca liceul să nu mai fie centru de evaluare a examenelor naționale.

”Este vorba despre o cercetare disciplinară pentru că fiecare a avut atribuții clare în această simulare. Chiar dacă a fost doar o simulare. s-ar putea ca liceul să nu  fie centru în situația dată pentru că aceasta poate fi una din repercursiuni”, a declarat  Mihaela Petrov, inspector școlar adjunct, Timiş.

Psihologii spun că în acest caz cei șase copii sunt supuși unui stres suplimentar şi inutil.

”Înaintea examenului stresul este maxim şi după examenul respectiv intervine o anumită decompensare, o stare de liniște, o stare de împăcare. Dacă acest ciclul este reluat, stresul este din ce în ce mai mare, frustrarea este foarte mare. (reporter: spuneați că acești copii ar putea să își piardă încrederea în sistemul educational din această cauză?)În mod cert. Pentru că nu am greșit, dar trebuie să mai dau odată, să repar greșeala fiind prezent acolo. Ei practic nu au nicio vină”, a declarat Ciprian Angheluţă, psiholog.

Cei șase elevi care au simulat de două ori Evaluarea Națională vor afla rezultatele în 27 martie.

reporter: Caterina Ledrer/ operator: Dan Petcu