Sari la conținut

România pierde în fiecare an miliarde de euro din cauza infrastructurii rutiere

Centura Capitalei este cel mai negru coşmar pentru şoferii care trebuie să ocolească Bucureştiul.

Blocajele se produc din două motive: în primul rând, şoseaua are două benzi pe sens doar în zona de nord, pe câţiva kilometri. În rest, drumul arata ca unul judeţean. A doua problema este lipsa pasajelor de la intrările în oraş. Soluţii ar fi.

Sorin Negrea, expert în trafic şi mobilitate urbană: „Întreaga centură să fie adusă la două benzi pe sens. În al doilea rând, trebuie evitate toate punctele de conflict. Vorbim de supra sau subtraversări.”

În lipsa lor, şoferii care circulă pe centură trebuie să cedeze trecerea celor care vin şi pleacă din Bucureşti. Este şi cazul intrării dinspre Domneşti, unde de trei ani se vrea construcţia unui pasaj suprateran, dar licitaţia a fost blocată de contestaţii.

Specialiştii spun că lărgirea centurii este obligatorie, dar că autoritaţile ar trebui să ia în calcul şi construirea unei noi şosele de tranzit.

Ministerul Transporturilor estimează că întreaga centură va fi gata în regim de două benzi pe sens cel mai devreme în 2019.

Nici Timişoara, al treilea oraş din ţară ca mărime, nu are variantă de ocolire completă. Autorităţile promit realizarea sa încă din 2010, dar nici până acum şoferii care vor să ajungă în vestul Europei nu pot ocoli urbea. În 2009, s-au construit 12 km pe partea de nord a oraşului. De atunci, lucrurile bat pasul pe loc. Cel mai greu este pentru transportatori.

Miron Sporea, transportator: „La noi se învârte roata, cu cât faci kilometri mai mulţi cu atât eşti mai bine plătit.”

Au rămas de construit 25,4 kilometri din varianta de ocolire în partea de sud a Timişoarei. Ar costa 89 de milioane de euro.

Simion Horaţiu, directorul DRDP Timişoara: „Proiectul e în vigoare. Eu cred că nu va întârzia foarte mult, pentru că e pe locul 5 în Master planul României. Dar nu are finanţare. Deocamdată nu e în program, deci aveţi dreptate, nu are finanţare.”

Varianta ocolitoare a Iaşiului a rămas neterminată, deşi primul tronson a fost inaugurat în urmă cu şase ani. Proiectul prevede patru segmente, însa doar două au fost făcute, iar construirea celorlalte a fost sistată pe o perioadă nedeterminată. Pâna acum 250 de milioane de lei au fost înghiţite de şoseaua nefinalizată. Primul tronson de cinci kilometri a fost inaugurat în 2010, iar al doilea de 9 kilometri în 2012, din totalul de aproape 30 de kilometri.

Prof.univ. dr. ing. Vasile Boboc, prodecanul Facultății de Construcții și Instalații: „Avem o, nici semi centură, un sfert de centură care de fapt leagă drumul naţional DN28 cu DJ 148 Iaşi-Vaslui şi cam atât.”

Ing. Ovidiu Laicu, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri: „De ce nu s-a făcut, a fost pe fonduri europene, pe bugetul de stat, iar s-a schimbat.”

Ar mai trebui înca un tronson de şapte kilometri terminat, ca apoi să se facă şi cel pentru trafic uşor de alţi şapte kilometri. Pentru că acestea nu au fost făcute, străzile incluse în proiect au rămas ale nimănui.

Carmen Ciocan, reporter Digi24: „Acest drum plin de gropi ar fi trebuit să fie porţiunea şoselei de centură care să facă legătura cu vama Albiţa.”

„Este impracticabil, pur şi simplu! Deci eu am stricat trei maşini pe acest drum. ”

Cel mai aglomerat drum din România e şoseaua care face legătura între Cluj-Napoca şi comuna Floreşti. Studiile de trafic arată că cei aproximativ patru kilometri sunt tranzitaţi zilnic de 59.000 de maşini, cu 5000 de autovehicule peste DN 1 pe tronsonul Bucureşti - Otopeni.

Bianca Şomlea, reporter Digi24 Cluj-Napoca: „Aşa arată Drumul European 60 la ieşire din Cluj-Napoca. Se circulă bară la bară, iar uneori şoferii petrec chiar şi o oră în maşină încercând să parcurgă cei patru kilometri care fac legătura în oraş şi comuna Floreşti.”

Cu peste 30.000 de persoane, comuna Floreşti este cea mai populată din România. Majoritatea fac zilnic naveta în Cluj-Napoca.

„Dacă ne luăm elicoptere rezolvăm problema.”

E60 este singura variantă a şoferilor de a ajunge în oraş. Abia acum, autoritaţile au venit cu planuri concrete de decongestionare a circulaţiei. Este luată în calcul o centură prin sudul Floreştiului şi care să lege Gilău de Apahida, ocolind Cluj Napoca. Șoseaua ar costa aproximativ 150 de milioane de euro.

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale