Planul de regionalizare al lui Sorin Oprescu: Ilfov, Giurgiu și Călărași, într-o regiune cu Bucureștiul

Data publicării:
harta buc oprescu

Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei, spune că un sfert din Produsul Intern Brut al țării se face în București și acest lucru înseamnă motorul principal de dezvoltare al României.

Trebuie să vorbești cu verbul la îndemână când vorbești de capitala țării. Pentru că capitala țării produce 25% din PIB și se întorc 2%. Orice aserțiune legată de faptul că ne gândim să mutăm capitala, să regionalizăm o suprafață enormă de teren fără să existe elementul științific, baza cercetării pe regiunea București ne-a îndreptat ca în luna februarie să ne apucăm cu specialiștii, am coagulat lângă noi o serie întreagă de arhitecți, urbaniști, sociologi, economiști, pentru că e principiul foarte clar: pleci de la dorința de dezvoltare, de la cum se influențează o zonă față de altă zonă”, a declarat Sorin Oprescu într-un interviu special acordat Digi24 pentru campania Raport de țară.

El a asemuit Bucureștiul cu Viena, Atena, Istanbul sau Sofia. Sorin Oprescu a adăugat că nordul Capitalei s-a dezvoltat foarte mult, în timp ce sudul, legătura principală cu Bulgaria, Istanbul, „a rămas aproape nedezvoltat”.

În opinia edilului, Bucureștiul are nevoie de Ilfov „ca de o respirație”.

Politicul spune așa, dacă dezvoltăm ceva ce este dezvoltat, atunci vom ajunge la o uniformizare, numai că aceasta nu va fi făcută în sus, ci în jos. Bucureștiul are nevoie de Ilfov ca de o respirație, pentru că el trebuie să se întindă. Dezvoltarea urbanistică se produce aici. Folosești motorul pe care îl ai, el la rândul lui are o zonă de influență și folosește banii pentru ridicarea celorlalte regiuni apropiate, așa cum este Ilfovul, Giurgiu, o parte din Călărași”, a susținut primarul Capitalei.

Harta pe care o propune Sorin Oprescu conține și județul Giurgiu în întregime, iar din județul Călărași, Oltenița și 14 localități.

Pentru faptul că, la un moment dat, canalul... au zis să nu-i mai zic canal, că deranjează, magistrala albastră. E o bifurcație. Unul dintre ele va fi folosit pentru transportul resurselor naturale, iar celălat pentru partea de turism, pentru că în sud avem lacurile care pot să reprezinte zone turistice”, a adăugat Sorin Oprescu.

Astfel, susține primarul general, acest lucru va aduce Giurgiului și Olteniței dezvoltarea porturilor la Dunăre, printr-un canal turistic și unul utilitar.

Legătura directă între București și Dunăre, pe baza acestor canale, nu face altceva decât să se vorbească despre București-capitală la Dunăre și intră în regimul important de susținere a fondurilor europene pentru dezvoltarea Dunării de Jos, a mai spus Sorin Oprescu.

Edilul consideră că localnicii din regiunea propusă de el s-ar bucura de această variantă a regionalizării, acest lucru însemnând pentru ei o viață mai bună, prin dezvoltarea pe care o poate influența Bucureștiul acestei zone.

De ce să nu dau drumul la granițele Bucureștiului? De ce să țin Bucureștiul să se sufoce într-o linie de centură? De ce să am relații cu Ilfovul numai ca să poată să ne aducă legume proaspete? De ce să nu trăiască și oamenii ăia tot așa de bine cum se trăiește în București, sau mai bine?”, este de părere edilul.

Sorin Oprescu a afirmat că va face această propunere Ministerului Dezvoltării, o propunere bazată pe factori politici și economici, iar reprezentanții acestei autorități vor trebui să fie „raționali”.

În cadrul competiției dintre București și Ilfov din campania Raport de țară, președintele Consiliului Județean Ilfov, Marian Petrache, a afirmat că nu este de acord cu planul de regionalizare al primarului Sorin Oprescu, el preferând soluția unei metropole. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri