RAPORT DE ȚARĂ. Țuica de Zetea, produsă la Satu Mare, i-a cucerit pe japonezi

Data publicării:
tuica

Licoarea, care poate ajunge să coste chiar şi peste o sută de euro sticla, este una de lux datorită calităţii şi este comercializată doar în cercuri selecte.

Povestea ţuicii Zetea de Transilvania a început în urmă cu mai bine de un secol, că o afacere de familie. Un om simplu din Medieşu Aurit, judeţul Satu Mare, a găsit reţeta unei băuturi speciale şi a transmis-o din generaţie în generaţie.

Acum, licoarea a fost recunoscută oficial de Uniunea Europeană că fiind un produs natural şi a fost înregistrată la OSIM ca brand al regiunii.

„Bunicul meu a început cândva în jurul anilor 1900, datările sunt dinainte de 1900, tatăl meu, care a trecut în nefiinţă în 1974, a fost continuatorul aceşti activităţi în trei locaţii”, spune Silviu Zetea, proprietarul fabricii de ţuică de la Medieşu Aurit.

Fabrică are zece angajaţi iar proprietarul spune că are o reţeta proprie de producere a acestei băuturi pe care nu vrea să o destăinuie decât fiului sau. În ultimii 20 de ani a reuşit să facă din licoarea de prune o țuică de calitate, păstrată ani la rând în butoaie speciale.

În fabrica de la Medieşu Aurit totul se face manual, de la culegerea fructelor până la îmbuteliere şi ambalare în cutii. În funcţie de cantitate o sticlă poate ajunge să coste chiar şi o sută de euro.

„Că element de noutate avem acest sistem de închidere, în gâtul sticlei - un dop de plută. Este o mică inovaţie de-a mea, nu o să găsiţi o altă băutură în formă această închisă, ancorată cu un șnur de extracţie iar capul de sticlă este închis cu un sigiliu ce poartă elemente de secretizare ale mărcii şi ale producătorului", explică Silviu Zetea.

Ţuica Zetea a intrat şi pe piaţă din Japonia, fiind singurul produs din România de acest fel care a fost recunoscut şi cerut de niponi.

Brandul Zetea de Transilvania şi afacerea va fi dusă mai departe de a patra generaţie din familie care are planuri mari de viitor.

Proprietarul fabricii de ţuică spune că pregăteşte o colecţie specială care, în curând, va intra şi pe piață din SUA.

Campania RAPORT DE ŢARĂ Digi24

Timp de 21 de săptămâni, campania RAPORT DE ŢARĂ face radiografia României reale, în aşteptarea regionalizării. În fiecare zi, la orele 9, 13 şi 19, reporterii Digi24 transmit în direct din două judeţe ale ţării, cu atuurile şi punctele lor slabe. Susţine-ţi judeţul în campanie! Indiferent de unde ai fi, intră pe raportdetara.digi24.ro şi votează judeţul preferat.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri