Sari la conținut
News Alert

ROMÂNIA CU ÎNCETINITORUL. Ioan Rus, ministrul Transporturilor: „În 2018 sărbătorim 100 de ani de la Marea Unire, dar n-am făcut marea integrare a regiunilor”

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a spus că România ar fi putut să aibă mai multe autostăzi, dacă ar fi existat „o politică mai aplicată în ceea ce privește dorința noastră de dezvoltare economică”.

Decidenții, de-a lungul vremii, nu au înțeles că autostrada nu face parte din infrastructura turistică, ci face partie din structura economică. Decizia a fost mereu politică, în funcție de cine dorea mai tare și avea mai multe relații la guvernare, acest lucru nu a fost subordonat ideii de echilibru în dezvoltarea econmică a României”, a punctat ministrul, care a adăugat că zonele care nu au la dispoziție o infrastructură rutieră corespunzătoare „sunt condamnate subdezvoltării”.

„Ieșirile din țară se califică cel mai bine pentru o autostradă. Poți rezolva și altfel problema, sunt concentrări cum este Piteștiul, lui trebuie să îi dai șansa să își vândă producția în Europa”, a mai spus Ioan Rus.

În privința Autostrăzii Transilvania, Ioan Rus a spus că, probabil, nu se va reuși inaugurarea până în 2017, însă este posibilă anul următor, „la marea Unire”.

„Este în faza semifinală de proceduri Brașov-Comarnic. Nu poate fi gata în 2017, dar probabil că dacă în acest an se finalizează acordul și această porțiune poate fi gata și în 2018 chiar să avem Autostrada Transilvania. Această autostradă în axul țării ne trebuie pentru Moldova”, a spus el.

„Trebuie să dăm posibilitatea unei dezvoltări echilibrate a tuturor regiunilor țării. N-am făcut acest lucru. Noi în 2018 sărbătorim 100 de ani de la Marea Unire, dar n-am făcut în 100 de ani marea integrare a regiunilor României în aceeași țară numită România”, a declarat Ioan Rus.

Ministrul a admis că, în România, costurile cu transportul sunt cu 30% peste media europeană, dar a menționat că autostrăzi mai bune înseamnă costuri reduse la sistemul medical sau la sistemul de asigurări.

„În România mor anual 3000 de oameni în accidente, într-un accident sunt doi morti și trei răniți, din cei trei mai moare unul pe patul de spital. Pe sistemul medical e un cost enorm, pe sistemul de asigurări cineva repară, după toate costurile ne-am da seama că merită, de aceea am susținut și acciza la motorină, care îmi dă o speranță. Dacă tot poporul plătim ceva în plus, se adună niște bănuți”, a subliniat ministrul.

Ioan Rus a făcut apel și la celelalte partide politice ca pe anumite puncte - cum ar fi mai multe locuri de muncă, condiții mai bune în spitale, autostrăzi mai multe - să nu se mai contrazică.

Dacă pe un minim de chestiuni am putea vorbi toți limba română ar fi perfect. Deocamdată nu ne-a reușit în totalitate”, a sublinat el.

Ministrul a declarat că s-a consultat cu ambasadorul român la Madrid, pentru a-i explica cum a ajuns Spania la 16.000 de kilometri de autostrăzi.

Ioan Rus a spus că poate rămâne ca țintă construcția a 2.400 de kilometri de autostradă până în 2020 și chiar ca această cifră să fie depășită.

„Depinde de foarte mulți factori, nu de o persoană, ci de toată atmosfera politică”, a conchis ministrul Transporturilor.

Neîncasarea taxei de la Fetești, mai avantajoasă

Narcis Neaga, directorul CNADNR, a declarat într-o ediție specială a „Jurnalului de Seară” că e mai avantajos pentru stat să nu încaseze până în luna septembrie taxa de la Fetești decât să plătească 7 milioane de euro.

Taxa pe podul de la Fetești este suspendată până luni, iar de luni, la publicarea în Monitorul Oficial a noului ordin, taxa va fi suspendată până la 1 septembrie.

„Barierele de la Fetești, de fapt tot sistemul de colectare a taxei a fost construit pe bani europeni nerambursabili. A costat 6-7 milioane de euro. O clauză spune că nu avem voie să umblăm la acest contract timp de 7 ani, se finalizează în 2014. Motivul principal îl constituie faptul că A2 și A1 plus construcția ringului 2 al Bucureștiului la profil de autostradă se găsește în etapa de dialog competitiv, modul în care se găsesc reprezintă parte a proiectului de sarcină și exista pericolul în cazul în care noi intervenim într-o formă sau alt în caietul de sarcini dacă intervenim ca această procedură se se anuleze”, a explicat Narcis Neaga.

„Din acest motiv nu am mai dat niciun aviz în autostrăzi, am stopat tot până la finalizeaza acestei proceduri. Suntem conștienți că nu e normal ce se întâmplă la Fetești cu timpii de așteptare. Suntem ferm convinși că există alte posibiltăți de a taxa pentru trecea podurilor. Nu avem voie să mișcăm la contract, pentru că altfel vom plăti înapoi toată suma. Dacă ar fi să plătim înapoi 7 milioane de euro comparativ cu cât încasăm într-o lună...”, a continuat șeful CNADNR.

Etichete: Ioan Rus , ministrul transporturilor , autostrazi romania , romania cu incetinitorul , cndadnr

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale