România XXL. Blogării culinari combat companiile din domeniul alimentar: Aveți timp să gătiți acasă, trebuie doar să vă organizați

Data publicării:
blogger culinar

Sunt deja zeci de ani pentru americani şi se adună vreo douăzeci şi pentru noi, românii, de când marile companii din domeniul alimentar ne tot conving cât este de uşor, rapid şi la îndemană să cumpăram mâncăruri de-a gata. Semipreparate, congelate, colorate si aditivate. Toate făcute să ne scutească de orele lungi petrecute în bucătărie.

Sunt însă şi români care s-au săturat să mai înghită gogoaşa lipsei de timp. Cei care se opun curentului gătesc acasă, reţete rapide. Unii şi-au facut şi blog, se filmează şi vor sa îi inspire şi pe alţii.

Sunt cateva sute de blogări culinari în România. Unii au devenit deja celebri, sunt chemaţi la emisiuni TV şi conferinţe. Doar 15 la sută dintre ei au pregătire în domeniul culinar, arată un studiu făcut de gustos.ro. Restul sunt ingineri, manageri, medici şi avocaţi.

Ela e traducător. Lucrează zece ore în fiecare zi. Atunci când o vezi venind de la piaţă, pe tocuri, dar cu sacoşele în mâni şi cu zâmbetul până la urechi, ţi-ai putea imagina că face asta extrem de rar. În realitate, merge la cumpăraturi cel puţin o dată pe săptămână. Întotdeauna, cu liste pentru toate cele cinci zile lucrătoare. Îşi pune pe blog secretele meselor rapid preparate.

Ela: Blogul meu este pentru gospodinele cosmopolite, adică poți să vii acasă, să faci rapid de mâncare, să ai grijă și de tine, să ieși în oraș. Eu cred că poți să faci lucrurile astea. Trebuie doar să te organizezi un pic, dar se poate!

Pentru noi s-a organizat. A vrut să ne arate că poţi face cina şi micul dejun pentru două persoane, cu 35 de lei, fără să dureze o veşnicie, şi numai cu ingrediente proaspete.

Ela a pregătit chiftele de somon cu legume în crustă crocantă, sos de iaurt cu plante aromatice, culese de la ea de pe terasă, iar din ce i-a rămas a încropit şi nişte mini omlete, pentru dimineaţă. Totul în 40 de minute. Reţetele puse pe net sunt modul prin care vrea să schimbe lumea. Secretul: Să facem un plan cu ce vrem să pregătim pentru toată săptămâna.

Mihaela Bilic, medic primar boli de nutriţie: Gătitul este greșit perceput ca ocupație care îți răpește din timp. Este cel mai bine investit timp posibil, este un timp acordat nu numai sănătății și hrănitului corect, dar consolidează tot ce însemnă relație de familie, timp petrecut împreună.

Între blogării care susțin gătitul acasă şi companiile care ne vând alimentele gata preparate vor câştiga întotdeauna companiile. O recunoaște publicitarul Bogdan Naumovici. Însă nu ele, companiile, au inventat lipsa de timp. Ci doar au speculat-o.

Bogdan Naumovici, director agenție de publicitate: Tot marketingul făcut de companii, mai ales dacă sunt mari, sunt făcute în urma unor studii. Studiile le spun să sunt suficienți oameni care au acest obicei de consum, mâncare ready made, scurtături culinare, dacă studiile le spun că sunt suficienți oameni atunci fac companii de marketing, nu bagă nimeni milioane în campanii de marketing fără să știe cui se adresează.

Până la urmă, gătitul acasă rămâne o decizie personală. Indiferent dacă se bazează pe dorinţa de a mânca sanatos sau doar pe admiraţia pentru Jamie Oliver.

Totuşi, ultimul raport despre nutriţie făcut de Ministerul Sănătăţii arată că românii mănâncă de două mai multa sare decât recomandă medicii. 17 la sută dintre cei care au patricipat la studiu aveau tensiunea arterială mărită.

Sarea în exces vine de regulă din produsele cumpărate, unde se foloseşte ca potenţator de gust şi conservant. În uma raportului, a venit si recomandarea ministerului: Evitaţi excesul de sare, zahăr şi grăsimi! 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate