ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014. Imaginea candidaților la Cotroceni, de la afișe de campanie la codul vestimentar

impartial stil politica

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014. „Dacă ar fi să ne gândim care sunt cele mai importante patru atribute ale profilului prezidențial în mentalul colectiv românesc, ele sunt așa: onestitate, apropiere, competență și hotărâre”, spune consultantul politic Valeriu Turcan.

Cât de mult se apropie candidații de acest profil? Unul dintre ei s-a lansat pe un stadion, în fața a zeci de mii de oameni, un altul la un miting într-o piață din București, tot în fața a zeci de mii de oameni. Unii preferă spațiile închise din Palatul Parlamentului, alții – o fabrică.

Consultantul politic Valeriu Turcan spune că lansările din uzine sau foste uzine dărăpănate nu prind bine la public.

Din păcate, lansarea doamnei Udrea alunecă spre tabloid. Poți să atragi atenția mass-media, dar nu te ajută să-ți consolidezi profilul politic sau să crești în rândul opiniei publice dacă sari cu parașuta sau te îmbraci brusc într-un muncitor într-o hală dărăpănată, iar oamenii sesizează aceste aspecte”, a spus el.

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014. Valeriu Turcan a comentat și lansarea campaniei lui Victor Ponta.

Lansarea pe Arena Națională din punctul meu de vedere a ajuns într-o zonă a excesului, a fost aproape o lansare faraonică. A reamintit de percepția de partid-stat pe care PSD a avut-o în timpul guvernării Năstase. Dar altfel, vizual, probabil că a fost o lansare reușită”, a spus el.

Adi Zăbavă, consultant în comunicare politică, spune despre Klaus Iohannis „Foarte multă lume se aștepta să avem o schimbare, o încercare de schimbare a profilului politic, ținând cont că acele caracteristici pe care le avea, pe care era construită încrederea de care avea parte nu puteau să-i fie de ajuns pentru o competiție prezidențială. Se încearcă asta, dar în limitele a ceea ce reprezenta Klaus Iohannis înainte – seriozitate, etnic german, un primar care a făcut lucruri extraordinare în orașul Sibiu”.

Despre Monica Macovei, Azi Zăbavă spune că aceasta are avantajul candidatului independent, ceea ce o ajută să pozeze în candidatul antisistem, dar are probleme în ceea ce privește spațiul media. Încearcă să compenseze în mediul online, dar o astfel de campanie nu e la fel de eficientă.

Elena Udrea mizează pe crearea antitezei cu Victor Ponta, spune Adi Zăbavă.

Se încearcă treptat înlocuirea personajului Traian Băsescu, care a fost central în povestea asta, cu Elena Udrea și cu PMP”, a spus el.

Imaginea și vestimentația candidaților: ce încearcă și ce reușesc să transmită

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014. Ovidiu Buta, director de modă al revistei GQ, a vorbit despre codul vestimentar al candidaților la președinție.

Te îmbraci după cum se așteaptă oamenii să te îmbraci, pentru că altfel s-ar putea să naști niște probleme de imagine. E problematic să te îmbraci în costum și să te duci la sate, cum e problematic și să te îmbraci în țăran și să mergi să discuți cu oameni de afaceri”, a explicat el.

În opinia sa, afișele electorale sunt nereușite.

În România, dacă mergi cu mașina în jurul Bucureștiului, îți dai seama că pare un fel de competiție între cine e cel mai urât candidat la prezidențiale, pentru că toate pozele sunt monstruoase”, spune el.

Și are ceva de criticat la fiecare candidat și din punct de vedere al imaginii și vestimentației.

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014. Candidații și hobby-urile lor

Ovidiu Buta a vorbit despre apariția lui Victor Ponta îmbrăcat în costum, înconjurat de oameni îmbrăcați în ie.

Această tendință naționalistă a fost deja consumată de modă. Moda este un barometru fantastic al lucrurilor care vor veni. În cazul lui Victor Ponta există o problemă și nu e neapărat de vestimentație. El, orice ar face, arată ca în poza de buletin de la 16 ani. Ca un copil îmbătrânit. Când pun un costum serios pe el, discrepanța aceasta deranjează și mai mult. Dacă mai pui și niște ii în spate, care deja sunt consumate, au devenit subiect de petreceri prin mall-uri, senzația e de artificial, de nefiresc”, a spus el. 

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014. Despre Klaus Iohannis, directorul de modă al GQ spune: Klaus Iohannis ar trebui să înțeleagă că și el trebuie să se umanizeze puțin, iar imaginea este cel mai simplu mod pentru a face acest lucru. În primul rând ar trebui să mai introducă puțină culoare în vestimentația lui, pentru că este prea sec. Politicianul care câștigă întotdeauna este politicianul popular, nu este prea serios. Klaus Iohannis este puțin prea gotic, rece, nu-ți vine să te apropii de el. Ar trebui să înceapă prin a umaniza personajul”.

Ovidiu Buta a vorbit și despre imaginea Monicăi Macovei, care, recent, a intrat într-un studio de televiziune pe motocicletă și a oferit moderatorului un glonț.

Devine deja mult prea bărbat și deja ne aduce aminte de Caragiale. Ar trebui să fie mult mai atentă cu aceste demonstrații de forță. Cel mai rău lucru care ți se poate întâmpla și în politică și în viața de zi cu zi e să ajungi subiect de glumă. Dacă cealaltă e femeia-femeie care gătește și calcă și așează lucrurile în sertare, văd că Monica Macovei a devenit soțul acelei femei care spală și calcă și așează lucrurile în sertare”, a spus el.

Despre Elena Udrea, Ovidiu Buta spune că, în opinia sa, este „un caz pierdut”.

Orice ar face, oamenii vor fi bântuiți de niște imagini pe care ea, cu bună știință, le-a lăsat în urmă. Elena Udrea în furou, cu cizme de pretty woman, așteptându-l pe președintele Băsescu pe scările de la Cotroceni. Când spui Elena Udrea te gândești la blond, la genți mari, colorate. E cam greu să scoți din mintea omului acest lucru. Și-a curățat imaginea, dar trebuie să lupte cu propriii demoni vestimentari”, a spus el.

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014. În ceea ce privește temele campaniei electorale, Adi Zăbavă crede că „nu se va discuta prea mult despre programele politice, ci despre posibile gafe, despre posibile situații, cum a fost și tema agentului acoperit”.

Pe de altă parte, Dan Dungaciu, directorul Institutului de Studii Politice de la Academia Română, remarcă faptul că aproape toți candidații au vorbit, încă înainte de campanie, despre Republica Moldova și că acesta urmează să fie un subiect des discutat. Aceasta, în condițiile în care acum cinci ani un singur prezidențiabil aborda această temă de campanie.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate