A fost desemnat câștigătorul licitației pentru metroul din Cluj. Firma a construit și metroul din Dubai pentru Expo 2020

Data publicării:
metrou-cluj-napoca-simulare
Foto: captură simulare video Facebook Emil Boc

Primăria Cluj-Napoca a anunțat marți că o asociere de firme din Turcia a fost desemnată câștigătoare a licitației pentru realizarea Magistralei de metrou 1. Una dintre firmele de construcții a executat lucrări de metrou în Dubai, dar și în Polonia și Suedia.

Este vorba de asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport SA - Arcada Company SA.

Oferta depusă de asociere este de 9.059.483.352,07 lei, fără TVA.

Potrivit unui comunicat al Primăriei Cluj-Napoca, valoarea estimată totală pentru realizarea acestui obiectiv este de 9.064.456.067,00 lei fără TVA, din care 8.666.341.418,31 lei valoarea estimată a lucrărilor de execuție: 8.666.341.418,31 lei fără TVA și 398.114.648,69 lei fără TVA valoarea estimată a serviciilor de proiectare.

Durata totală a contractului este de 96 de luni.

Termenul de depunere a ofertelor a fost 28 februarie, fiind depuse două oferte.

Conform primăriei, printre proiectele realizate de ofertantul câștigător se numără construirea Sistemului Feroviar de Transport Public Istanbul Otogar-Bağcılar, proiectarea şi construirea unor linii de metrou în Varşovia.

Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A Ş. este o companie turcă de construcții, în special pentru transportul feroviar, înființată în anul 1958. De-a lungul anilor, a executat lucrări de metrou, tuneluri, căi ferate, poduri, viaducte și centrale electrice în Polonia, Suedia, Emiratele Arabe, India și Turcia. Printre proiecte se numără cel al liniei de metrou din Dubai pentru Expo 2020, care a costat 2,8 miliarde de dolari. Compania are o subsidiară care este lider în Turcia la producția de oțel, având trei fabrici în Ankara și Izmir.

Magistrala 1 de metrou este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03 km, cu 19 stații subterane și 1 un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens).

Traseul liniei de metrou ușor începe din zona nouă rezidențială din Florești. Primele trei stații deservesc zone de locuințe de densitate medie din Florești, iar apoi stațiile 4 și 5 deservesc zone multifuncționale desfășurate în jurul ancorelor viitorului spital regional de urgență și respectiv centrul comercial Vivo. Stațiile 6, 7 și 8 deservesc cartierul Mănăștur, iar apoi linia urmează magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului, până la Piața Mărăști. De aici, o ramură a liniei continuă înspre zona industrială B-dul Muncii, asigurând și legătura cu calea ferată și viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură deservește cartierele Gheorgheni și Sopor, unde este amplasat și Depoul suprateran. Întreaga linie este în subteran, cu excepția racordului de tranziție de lângă depou.

Conform HG nr. 1245/2022 pentru reaprobarea indicatorilor tehnico economici, finanţarea obiectivului de investiţii va fi asigurată prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, titlul 61 „Proiecte cu finanţare din sumele componentei de împrumut a PNRR“, de la bugetul de stat în condiţiile stabilite conform legii, de la bugetul local, precum şi din alte surse legal constituite.

Editor : I.C

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri