Consiliul Concurenței sparge monopolul curselor interjudețene

Data publicării:
autogara microbuz

De ani de zile, 325 de firme dețin exclusivitatea transporturilor de persoane între județe. Consiliul Concurenței cere Ministerului Transporturilor eliminarea cerinței de vechime pe traseu la atribuirea curselor, criteriu care făcea posibilă această situație.

Consiliul Concurenţei a solicitat Ministerului Transporturilor eliminarea criteriului de selecţie privind vechimea pe traseu la încredinţarea transportului de persoane prin curse interjudeţene, deoarece se blochează accesul la piaţă a altor operatori, a declarat pentru News.ro preşedintele autorităţii, Bogdan Chiriţoiu.

Declarațiile vin în contextul în care sub 10% dintre firmele autorizate de transport rutier de persoane reușesc să prindă o relație de transport din cauza faptului că prioritate au firmele cu vechime pe traseu, potrivit News.ro.

"Astăzi, în România, sunt aproximativ 3.600 de companii autorizate să facă transport rutier de pasageri, din care doar 325 efectuează transport prin curse regulate interjudeţean. Astăzi, în România, sunt peste 28.000 de autobuze autorizate, din care în jur de 2.900 de autobuze participă la această activitate. Se vede în mod clar că există un dezechilibru cu privire la desfăşurarea acestor activităţi. Există o exclusivitate pe care cele 325 de firme o au pentru efectuarea acestui transport de mai bine de 15 ani. La 1 iulie 2019, programul actual expiră şi tot atunci intră în vigoare un regulament european care prevede liberul acces la această piaţă", spune ministrul Transporturilor, Lucian Şova.

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a anunţat recent că transportatorii vor organiza proteste pe 26 şi 27 septembrie, între orele 09.00-15.00. Organizaţiile îşi exprimă astfel dezaprobarea faţă de un proiect de Ordin al ministrului Transporturilor, proiect care “modifică în proporţie de 99% legislaţia în domeniu”, după care funcţionează transportul interjudeţean, cât şi cel judeţean.

“Noi am atras atenţia Ministerului Transporturilor în mod constant şi repetat asupra faptului că menţinerea criteriului privind vechimea pe traseu crează un avantaj operatorului de transport ce a mai activat deja pe acea rută. În acest fel, i se consolidează poziţia/prezenţa pe acel traseu şi, în acelaşi timp, se închide, practic, piaţa pentru alte companii care oferă condiţii tehnice, de siguranţă şi de confort mai bune”, a declarat pentru News.ro preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri