Constructorul autostrăzii scufundate Orăştie – Sibiu, obligat să restituie 83 milioane lei

Data publicării:
image-2015-07-22-20314112-0-fisura-asfaltul-lotului-3-a1-orastie-sibiu

Curtea de Apel Bucureşti a admis marţi, 16 octombrie, acţiunea în anulare formulată de juriştii CNAIR, obligând antreprenorul Salini Impregilo S.p.A să restituie companiei de stat suma de 83,15 milioane lei pentru problemele apărute la Lotul 3 al autostrăzii Orăştie – Sibiu.

”Precizăm că  în data de 23 martie 2017 Curtea Internaţională de Arbitraj de pe lângă Camera Internaţională de Comerţ - ICC Paris a pronunţat o sentinţă parţială arbitrală care a obligat CNAIR să plătescă suma de 83.158.980,82 lei Antreprenorului Salini Impregilo S.p.A. cel care a construit lotul 3 al Autostrăzii Orăştie – Sibiu (km 43+855 - km 65+965)”, arată CNAIR într-un comunicat.

În urma acestei sentinţe, în data de 8 mai 2017, la CNAIR a fost înregistrată o adresă de înfiinţare a popririi bancare emisă în data de 5 mai 2017 de către un Birou de Executare Judecătoresc.

Considerând că arbitrul s-a pronunţat formal asupra deciziilor CAD cu privire la aspecte de jurisdicţie, fiind prima fază de judecată a litigiului arbitral, fără să motiveze în fapt care au fost argumentele ce au dus la admiterea sumelor dispuse prin deciziile CAD, CNAIR, prin Direcţia Juridică, a depus în data de 10 mai 2017 la Judecatoria Sectorului 1 Bucureşti o contestaţie la executare prin care cerea anularea tuturor actelor de executare efectuate în acest dosar.

Lotul 3 al autostrăzii Sibiu – Orăştie a fost deschis circulaţiei în anul 2014, cu două zile înainte de turul al doilea al alegerilor prezidenţiale. 

Un an mai târziu au apărut probleme care au necesitat demolarea şi reconstrucţia unui sector de 200 de metri. Atunci, contractul cu Salini Impregilo a fost reziliat , fiind reţinută garanţia de aproximativ 60 milioane lei.

În toamna anului trecut, pe lotul 3 al autostrăzii Sibiu – Orăştie, sensul dinspre Sibiu au apărut iar fisuri, crăpături şi denivelări pe o lungime de 70 de metri.

Compania de Drumuri a instituit atunci restricţii de circulaţie, în contextul în care echipa de specialişti a constatat că sunt afectate banda de urgenţă şi banda întâi.

În acest contract a fost cercetat de către DNA inclusiv actualul director general al CNAIR, Narcis Neaga, care a scăpat însă de acuzațiile de abuz în serviciu în urma invocării unor excepții de constituționalitate. În derularea contractului, Narcis Neaga a luat mai multe decizii proaste care au dus la apariția gravelor probleme tehnice pe autostradă. Printre acestea decizia de reziliere a contractului cu firma de consultanță a autostrăzii, CONSITRANS, decizia de deschidere a traficului înainte de alegerile prezidențiale, deși autostrada nu era definitivată. Surse din proiect îl dau vinovat tot pe Narcis Neaga pentru refuzul de a aplica o soluție de tunel la autostradă în loc de debleu, fapt care a agravat apariția alunecărilor de teren în proiectul autostrăzii.

Citește aici ce spunea DNA în decembrie 2015 despre actualul director general al CNAIR

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri