Cum se va face în viitor ridicarea mașinilor

Data publicării:
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Şeful Direcţiei Rutiere: Ridicarea maşinilor de pe carosabil se va face de către un serviciu public al Primăriei, la cererea Poliţiei.

Maşinile parcate neregulamentar pe carosabil vor fi ridicate de către un serviciu public al Primăriei, la solicitatea Poliţiei Rutiere, după ce aceasta l-a sancţionat pe şoferul care a parcat neregulamentar, a declarat, marţi, directorul Direcţiei Rutiere din Poliţia Română, comisarul şef Florentin Brăcea.

Noua reglementare face parte din modificările aduse Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1391/2006, potrivit News.ro

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

”Noi am reglementat tehnic procedura care nu era acoperită de Hotărârea de Guvern. Ce face fiecare primărie în parte vom vedea. Noi o să avem discuţii cu fiecare în parte la nivel local, prin serviciile rutiere şi dânşii vor emite actele necesare”, a explicat Florentin Bracea.

El a spus că trebuie aşteptat ca noile modificări să intre în vigoare, după care vor fi "consultări şi discuţii" pentru a se ajunge la un consens. 

”Avem cadrul general, dar nu cadrul pe fiecare primărie în parte”, a spus şeful Direcţiei Rutiere cu privire la modalitatea de ridicare a maşinilor.

”Maşinile vor fi ridicate de pe partea carosabilă (...). Se vor ridica maşinile când fiecare autoritate locală va avea un serviciu de ridicări”, a subliniat Bracea. 

Măsura ridicării maşinilor ar trebui să fie una suplimentară, a precizat şeful Direcţiei Rutiere. ”În primul rând, avem oprire şi staţionare neregulamentară. Nu trebuie să aplicăm direct măsura ridicării. Aplicarea legii se va face gradual. Întâi se aplică sancţiuni în zona respectivă. Dacă există o problemă care nu se poate rezolva, atunci se ridică maşina", a mai spus Florentin Bracea.

”Dacă în maşină este un câine, probabil nu o ridicăm. O să căutam proprietarul, avem metode poliţieneşti prin care să-l identificăm”, a explicat el. 

Directorul din IGPR a exemplificat câteva reglementări aduse Hotărârii de Guvern: ”Se consideră staţionare pe partea carosabilă situaţia în care oricare dintre roţile vehiculului sau remorcii se regăseşte pe partea carosabilă, astfel extinzându-se sfera de aplicare a măsurii de ridicare a vehiculelor având în vedere că staţionarea se produce şi în alte locuri decât pe carosabil”. 

Totodată, potrivit noilor reglementări, se interzice oprirea voluntară a vehiculelor pe pistele pentru biciclete şi pietoni, precum şi pe trotuar, cu excepţia spaţiului pe care administratorul public a executat amenajări marcate şi semnalizate corespunzător.

”Ridicarea vehiculului nu se dispune, sau dacă a fost dispusă, nu se pune în executare sau încetează în cazul în care în vehicul este vizibilă prezenţa unei persoane. În această situaţie, conducătorul vehiculului este direct răspunzător de situaţia în care prezenţa persoanei/lor este vizibilă cu ocazia dispunerii unei astfel de măsuri”, a mai explicat comisarul şef. 

Măsura ridicării se dispune în scris, în trei exemplare: primul exemplar rămâne la emitent, al doilea - la administratorul public/local, iar al treilea - la persoana care solicită înapoierea vehiculului. 

În hotărâre se precizează că depozitarea vehiculelor se face numai în spaţii special amenajate, maşinile fiind transportate în condiţii de siguranţă. 

Hotărârea de Guvern prevede şi modificări privind circulaţia bicicliştilor. La Articolul 14, apare o modificare la litera C, care precizează că bicileta trebuie să fie dotată cu sistem de avertizare sonoră şi trebuie să fie echipată pe timp de noapte cu lumină de culoare albă sau galbenă, iar în spate cu lumină de culoare roşie şi cu cel puţin un dispozitiv fluorescent-reflcetorizant , vizibil, de aceeaşi culoare. La Articolul 118, se recomandă ca la depăşirea unei biciclete distanţa laterală minimă să fie de 1,5 metri. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri