CONSECINŢELE UNEI ALEGERI. Școală sau grădiniță pentru clasa zero?

Data publicării:
22012013 20educatoare-45137

„Ideea pe care am discutat-o şi cu ministrul Pricopie şi cu ministrul Dragnea a fost următoarea: faimoasa problemă a grupei pregătitoare - nu cred că trebuie să îi forţăm pe părinţi să îşi ducă copiii la şcoală la grupa pregătitoare, nici nu trebuie să îi împiedici pe cei care vor să meargă să îşi ducă copiii mai repede la şcoală, şi atunci am stabilit împreună un sistem pe care îl definitivăm în zilele următoare:până pe 31 martie, fiecare părinte care are un copil în grupa mare să spună dacă vrea să rămână la grădiniţă încă un an, în grupa pregătitoare, sau vrea să meargă la şcoală în grupa pregătitoare", a spus Victor Ponta.

El a arătat că vor exista unele problemele logistice la grădiniţe, deoarece la acest moment nu toate sălile sunt pregătite, dar că o parte din fonduri vor fi alocate auorităţilor locale în acest sens.

În urmă cu o săptămână, premierul a declarat că, în opinia sa, clasa pregătitoare trebuie să revinăla grădiniţă, el precizând că a discutat deocamdată doar telefonic cu ministrul Educaţiei, dar că va discuta şi direct cu acesta pentru a vedea cum poate fi pusă în aplicare măsura din acest an.

Citiţi şiEcaterina Andronescu: Mutarea clasei zero de la grădiniţă la şcoală a fost o greşeală

Ponta: Clasa pregătitoare va fi la şcoală, programa va fi cea de la grădiniţă

Remus Pricopie, la Digi24: Clasa pregătitoare, obligatorie. Legea nu precizează locația, vom avea metodologia în februarie

El a făcut aceste declaraţii, întrebat despre recentele afirmaţii ale ministrului Educaţiei,Remus Pricopie, conform cărora clasa pregătitoare va rămâne la şcolile generale.

Președintele Asociației federațiilor de părinți:Grădinițele au fost mai pregătite pentru clasa zero decât școlile

Important e că putem opta ca elevul să meargă într-o clasă organizată la grădiniță sau la școală, după aceeași metodologie și nivel de calificare a cadrelor didactice”, a declarat Mihaela Gună, președintele Asociației federațiilor de părinți.

„Grădinițele au fost mai pregătite pentru clasa zero decât școlile. În școală există și riscul ca un copil de 6 ani să se întâlnească pe hol cu un copil mult mai mare, se poate întâmpla orice. Grădinițele au fost mult mai pregătite”, a subliniat ea.

Preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Părinţi a mai ridicat problema locației unde se vor desfășura orele clasei zero.

Din punct de vedere metodologic este normal ca această clasă zero să ţină de învățământul primar. Problema se pune asupra locației unde se vor desfășura orele, și aici am luat în calcul aspectele pozitive ale locației de la grădiniță, și anume că un copil are posibilitatea să mănânce, să se odihnească și nu mai e presiune pe părintele care, la ora 12, trebuie să-și ia copilul de la școală”, a explicat Gună.

Aceasta a mai adăugat că ministrul Educației, Remus Pricopie, a promis că, în orașele unde vor fi întâmpinate probleme, vor fi luate în calcul ambele variante.

Domnul ministru a promis că acolo unde sunt probleme, și probleme sunt în oraşele mari, nu în mediul rural, va lua în calcul ambele alternative. Înscrierea să fie făcută pentru clasa 0 la școală, cu posibilitatea ca aceste clase să se organizeze fizic, fie în școli, acolo unde sunt cele mai optime condiții, dar fărăa afecta celelalte clase, fie în grădinițe, astfel încât părintele să poată opta și pentru varianta locației la grădiniță și la școală”, a explicat Mihaela Gună.

Educator: Există riscul apariției de sincope la adaptarea copilului la medul din jur

 

Din punct de vedere psihologic, grupa pregătitoare reprezintă o perioadă de trecere de la perioada preșcolară, la învățământul primar. Aceasta trebuie să se facă într-un mediu securizat, pe care copilul îl cunoaște și cu care e familiarizat. Acest mediu e doar în învățământul preșcolar, la grădiniță”, a declarat Raluca Ion, cadru didactic în învățământul preșcolar.

Aceasta a mai explicat faptul că o grădiniță este pregătită pentru clasa zero și din punctul de vedere al mobilierului, acesta fiind special adaptat pentru vârstele preșcolare, de la 3 la 7 ani.

În cazul în care această tranziție nu se face într-un mediu pe care îl cunoaște, există riscul apariției de sincope la adaptarea copilului la medul din jur. La vârsta de 6 ani, copilul pătrunde într-o lume necunoscută. E deja familiarizat, a stat trei ani într-un anumit mediu, cu o singură educatoare, cu o singură îngrijitoare, cu persoane pe care le-a cunoscut și a început să le îndrăgească și să le iubească la fel cum își iubește propria familie, iar foarte brusc pătrunde într-un cu totul alt mediu, unde absolut totul din jurul lui este nou”, a mai spus educatoarea.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri