Sari la conținut

Învăţământ cu public ţintă

Universităţile îşi găsesc studenţi la fel cum îşi găsesc şi magazinele clienţi. Învăţământul din Occident împrumută din arsenalul business-urilor tactica publicităţii ţintite. Pentru a-şi maximiza şansele să nu recruteze studenţi care se lasă de şcoală în primul an, universităţile construiesc profilul digital al candidatului perfect. Pentru unii asta înseamnă să aibă înclinaţie către antreprenoriat, pentru alţii să fie catolic. Toate informaţiile despre mii şi mii de potenţiali studenţi sunt de vânzare. Rezultatul - dintre recrutaţi, ponderea celor care termină facultatea creşte. Şi cresc şi încasările facultăţii fiindcă sunt plătiţi toţi anii, nu doar unul.

Pentru a creşte ponderea studenţilor care se ţin de şcoală, universităţile încearcă să îşi dea seama întâi cine a avut succes în anii trecuţi. The Atlantic dă exemplul universitaţii Saint Louis din Statele Unite care a luat la puricat informaţiile cu ultimele trei generaţii de absolvenţi pentru a identifica un model. Din bazele de date au fost selectaţi cei care au terminat facultatea la timp şi au declarat că au fost foarte satisfăcuţi de studiile făcute.

S-a observat că majoritatea erau concentraţi pe câteva domenii de studiu: business, sănătate şi ştiinţe şi că foarte mulţi erau catolici.

Apoi cu ajutorul datelor de la companiile ce organizează echivalentul bacalaureatului din America, universităţile au putut alege candidaţii care se apropiau cel mai mult de profilul studentului pe care şi-l doresc. Atunci când se înregistrează pentru a susţine examene precum SAT tinerii primesc un lung chestionar în care sunt întrebaţi inclusiv dacă au făcut voluntariat, dacă au incercat să deschidă o afacere şi dacă ar prefera o facultate privată sau cu caracter religios. Pe baza răspunsurilor date de studenţi când s-au înregistrat la examen, cei de la Saint Louis University i-au putut selecta pe cei religioşi şi înclinaţi spre afaceri, despre care ştiau deja că tind să se ţină de şcoală.

Doar că faţă de anii trecuţi, facultatea a vrut să se folosească de date şi pentru a schimba puţin componenţa noii generaţii de studenţi. În mod normal se înscriau preponderent tinerii din statul Missouri, unde e şi campusul facultăţii, şi puţini alegeau să vină de departe pentru a studia la Saint Louis. Pentru a-i atrage pe cei din alte state, facultatea a selectat şi tineri care în chestionarul de înregistrare la examenele naţionale, au spus că le plac călătoriile. Către aceştia s-au trimis reclame online cu facultatea iar rezultatul e că acum mai puţin de o treime din studenţii de la Saint Louis vin din Missouri, iar doua treimi, din alte state. Abordarea seamănă practic cu algoritmii folosiţi de ebay pentru recomandarea unor produse.

Dar, în cazul universităţilor, are două mari probleme. Cum tot mai multe facultăţi folosesc seturile de date în procesul de recrutare, ajung în final să se bată pe aceeaşi studenţi. Mai mult, foarte mulţi tineri nu răspund la întrebările din chestionar sau răspund eronat. Întreg procesul de marketing ţintit depinde de calitatea datelor, aşa că dacă datele sunt false sau incomplete, încercarea facultăţii de a găsi studenţii ideali are marje mai mari de eroare.

FOTO: Gulliver/ Getty Images

Etichete: studenti , facultate , profil candidat , universitate educatie

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale