Ministrul Educației: "Masca de protecţie, absolut necesară în interior". Ce spune Sorin Cîmpeanu despre predarea online

Data publicării:
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Foto: Inquam Photos / George Călin

Masca de protecţie este "absolut necesară" în interior, fiind cea mai importantă măsură de protecţie împotriva noului coronavirus, a declarat luni ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu. Ministrul a mai adăugat că doar vaccinarea poate pune capăt acestei crize sanitare și a vorbit despre deficiențele predării online.

"Masca de protecţie - absolut necesară în interior. (...) Masca este cea mai importantă măsură de protecţie. (...) Vaccinarea fiind singurul act care poate pune capăt acestei crize, restul măsurilor - mască de protecţie, distanţare, aerisire, reguli de igienă - ne ajută să ţinem sub control pandemia până când vom reuşi să-i punem punct. Vom reuşi doar atunci când vom convinge că vaccinarea este singurul act medical care poate pune capăt acestei crize sanitare. Ca ministru al Educaţiei voi face tot posibilul ca şcolile să rămână cât mai mult timp deschise cu prezenţă fizică şi să asigurăm cele mai bune condiţii şi din perspectivă educaţională dar şi din perspectiva protecţiei sanitare", a declarat luni ministrul Sorin Cîmpeanu, potrivit Agerpres.

Ministrul Educaţiei a afirmat că în fiecare şcoală va fi desemnată o persoană care să faciliteze întâlnirile între persoane cu competenţe medicale şi părinţi.

Condiții pentru predarea online

"În fiecare şcoală avem o persoană desemnată pentru a asigura, a facilita întâlnirile între persoane cu competenţe medicale şi părinţi. Pentru a putea răspunde întrebărilor legate de vaccinare şi pentru a aduce argumente în favoarea respectării regulilor sanitare", a mai susţinut Cîmpeanu.

În opinia sa, pentru predarea online sunt necesare cinci condiţii: conectivitatea la internet, disponibilitate de echipamente, conţinut digital, profesori formaţi pentru acest tip de predare şi posibilitatea unei evaluări adecvate.

"Predarea online - sub rezerva îndeplinirii a cinci condiţii, pe care îmi permit să le enumăr. Prima condiţie - conectivitate generalizată. Avem o conectivitate ceva mai bună decât aveam în urmă cu un an la deschiderea anului şcolar. Dar avem zone neacoperite. (...) Al doilea element este disponibilitatea echipamentelor. (...) Stăm mult mai bine din perspectiva disponibilităţii echipamentelor pentru elevi, dar nu suficient de bine pentru a avea o predare online generalizată. Am achiziţionat foarte multe echipamente electronice, au ajuns la elevi. Au fost şi situaţii neaşteptate, în care elevilor li s-au luat tabletele înapoi pe parcursul vacanţei de vară. Am intervenit cât de prompt am putut cu precizări care să evite acest exces de zel din partea unor directori pe care nu îi apreciez ca fiind profesionişti dacă au făcut aceste lucru. (...) A treia condiţie pentru predarea online - să existe conţinut digital. (...) Nu putem spune că avem conţinut digital corespunzător pentru toate disciplinele şi în toate şcolile. Al patrulea motiv - avem nevoie de profesori formaţi pentru predarea online. Predarea online diferă mult, foarte mult de predarea clasică", a spus Sorin Cîmpeanu.

Deficiențele predării online

El a amintit că numai prin proiectul CRED au fost formaţi 50.000 de profesori, la care se adaugă şi alţii care au participat la alte proiecte şi programe de formare, însă a subliniat că nu toate cadrele didactice au beneficiat de acest tip de cursuri.

"Aproape 50.000 de profesori au trecut printr-o formare prin proiectul CRED. Au fost şi alte programe şi proiecte pentru predarea online. Însă nu toţi profesorii au beneficiat de această predare", a declarat ministrul.

În opinia sa, evaluarea în sistem online "nu s-a făcut niciunde într-o manieră relevantă".

"Al cincilea element pe care îl subliniez (...) - actul didactic se finalizează printr-o evaluare. Evaluarea în sistem online nu s-a făcut niciunde într-o manieră relevantă. Creăm imagini false asupra stadiului în care se află elevii, asupra stadiului în care se află şcoala românească atâta vreme cât nu avem platforme dedicate şi securizate pentru evaluarea online. Nu cred că sunt mulţi acei colegi profesori care pot garanta că în spatele ecranului cel care răspunde în procesul de evaluare este cel care trebuie să răspundă şi cel care primeşte calificativele. Nici în învăţământul preuniversitar, nici în învăţământul universitar. Având în vedere nivelul de îndeplinire parţială a acestor cinci condiţii, decizia a fost aceea de a evita la maximum posibil predarea online", a mai susţinut Cîmpeanu.

Editor : B.P.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România de care fuge toată lumea, deși chiriile încep de la 9 lei: "Au zis că nu mai pot sta în...
Digi FM
Florin Negruțiu dezvăluie strategia subtilă a lui Marcel Ciolacu în PSD și politica din spatele alegerilor...
Pro FM
Cât a avut de tras Celine Dion după ziua nunții! "Am mers la doctor. A trebuit să iau antibiotice vreo 3...
Film Now
Ben Stiller spune că a fost terifiat de recenziile îngrozitoare primite în urma lansării filmului „Zoolander...
Adevarul
Scene horror în centrul Londrei. Mai mulți cai plini de sânge și-au aruncat călăreții și au lovit mașini și...
Newsweek
VIDEO 25 de nave rusești staționează în Marea Neagră. Vestea bună: Nu au muniție și drone de atac
Digi FM
Motivul pentru care Dinu Maxer s-a supărat supărat pe Smiley și Damian Drăghici: "Mă deranjează!”
Digi World
Șase lucruri prin care trece o persoană aflată pe patul de moarte, cu puțin înainte să se stingă. O asistentă...
Digi Animal World
Doi vulturi au fost duși la un centru de reabilitare după ce au fost găsiți beți. Cum au reușit păsările să...
Film Now
Antonio Banderas, impecabil pe covorul roșu la brațul lui Nicole Kimpel. Actorul și iubita lui cu 21 ani mai...