10.000 de plângeri pentru RCA, în 2013. Unele mașini rămân în service pentru 180 de zile, în loc de 10

Data publicării:
accident masina

„În cazul acestei maşini, există proces verbal de la Poliţie, au fost implicate mai multe maşini, asigurătorul a blocat dosarul 90 de zile pentru cercetări. E o mașină care stă, în momentul de față, de o lună jumătate la noi în service”, a dat un exemplu patronul unui service.

Se întâmplă la un service auto din Timişoara, acolo unde proprietarul stă cu maşinile clienţilor în atelier pentru că, deşi au asigurare, companiile nu virează la timp banii pentru reparaţii.

„Unele sunt chiar foarte vechi, avem datorii și de un an, dar durata medie de plata unui dosar este între 90 de zile și 160, 180 de zile, depinde de compania de asigurări”, a afirmat Dan Jivcu, proprietarul unui service auto.

În mod normal însă, termenul legal pentru plata dosarelor RCA este de 10 zile lucrătoare.

„După cele 10 zile lucrătoare nu ne rămâne decât să facem demersurile. În prima faza facem reclamaţie la ASF. Din păcate nu se întâmplă mare lucru nici acolo. Ne rămâne în ultima fază instanţa, acolo ne recuperăm cei mai mulţi bani”, a mai explicat Dan Jivcu.

Procesele pot dura însă luni de zile, aşa că unii şoferi preferă să plătească din buzunarul propriu reparațiile. Recuperarea banilor este însă anevoioasă.

Aproape 10 mii de oameni au reclamat companiile de asigurări, în 2013.

„Au fost analizate şi soluţionate totodată un număr de 595 de petiţii transmise de către unităţi service care au prezentat mandate de reprezentare din partea persoanelor păgubite. Aspectele cel mai des reclamate de clienţii care au poliţe RCA au fost neplata sau plata parţială a despăgubirilor solicitate, nerespectarea normelor RCA, solicitări de recalculare a despăgubirilor”, a declarat Radu Soviani, purtător de cuvânt ASF.

Datele oficiale arată că aproape două treimi dintre reclamaţii au fost înregistrate pentru companiile EuroIns şi Astra SA. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri