Autobuze electrice în marile orașe

Data publicării:
autobuz electric

Senatorul care a iniţiat legea susţine că achiziţionarea de autobuze electrice de către primării ar reduce poluarea în marile oraşe şi ar scădea în 2-3 ani cheltuielile de combustibil. Banii necesari ar putea veni din fonduri europene.

Sorin Bota - iniţiatorul proiectului de lege : „Este un proiect de lege care vizează introducerea în România a transportului ecologic. Sigur, cel mai la îndemână este cel electric. Din punctul meu de vedere nu văd nicio dificultate. E o chestiune doar de voinţă.”

În ultimii ani, mai multe primării din ţară au testat autobuzele electrice, dar niciuna nu a făcut comenzi.

Constantin Tobescu - purtătorul de cuvânt al RATB: „Problema lor este autonomia. Nu pot avea o autonomie mai mare de 200 de kilometri, în condiţiile în care un autobuz de pe traseele RATB face în jur de 250 de kilometri zilnic.”

O altă problemă este legată de preţ. Un autobuz electric costă peste 400.000 de euro, dublu faţă de unul clasic.

Şi primăriile din Galaţi şi Oradea au testat vehiculele ecologice, dar au renunţat la achiziţia lor.

Genica Totolici - director Transurb Galaţi: „Toate traseele oraşului Galaţi sunt lungi, de la un capăt la celălalt. Aceste autobuze ar putea fi viabile pe trasee scurte, în oraşe mici ”

Istvan Csuzi - vicepreşedintele Uniunii Internaţionale a Transportatorilor Publici: „Încă nu suntem în situaţia de a fi performante. Tocmai de aceea, în nicio ţară europeană nu avem parcuri mari de autobuze electrice. Sunt teste doar. ”

Din 2020, şi operatorii privaţi care au contracte cu primăriile ar trebui să respecte aceleaşi reguli, dacă legea va intra în vigoare.

Silviu Cârlan - operator transport privat: „Avem nevoie de o infrastructură, cu care sistemul să poate funcţiona. Este vorba de staţiile de încărcare, care sunt inexistente.”

Istvan Csuzi - vicepreşedintele Uniunii Internaţionale a Transportatorilor Publici: „Prima dată ar trebui să vedem cu bugetarea cum o facem şi după aceea să vedem cum rezolvăm problema transportului în comun vis a vis de reducerea noxelor.”

Producătorii susţin că avantajele sunt multiple. Încărcarea unui autobuz electric se face în trei ore şi jumătate, iar prizele speciale sunt incluse în preţul de achiziţie. Pentru aceeaşi distanţă parcursă, costurile sunt de trei ori mai mici decât ale unui autobuz convenţional iar mediul este protejat.

Stefano Albarosa - director companie producătoare de autobuze electrice: „Monitorizarea electrică are cam 15 la sută din cheltuielile de întreţinere şi mentenanţă faţă de motorizarea termică.

Stefano Albarosa - director companie producătoare de autobuze electrice: „Un autobuz termic poluează cam cât 30-40 de maşini. Dacă ne gândim la numărul de autobuze din Bucureşti, 1.300 de autobuze şi multiplicăm cu 40 ar fi ca şi cum am fi scos din Bucureşti 60.000 de maşini pe zi, ca poluare.”

Garanţia unui autobuz electric este, în medie, de 3 ani, în timp ce pentru baterie este de 10 ani. Proiectul de lege a fost depus la Senat.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate