Sari la conținut

BUSINESS CLUB. Site-urile de reduceri, o idee bună pentru un început de afacere

Patron de magazine online, Mugur Frunzetti a pornit una dintre afacerile sale chiar cu ajutorul site-urilor de reduceri. În urmă cu doi ani, a deschis o florărie online pe care dorea să o facă repede cunoscută şi a ales să atragă primii clienţi cu oferte pe site-urile de reduceri.

„Aceste reduceri nu sunt un mijloc de vânzare şi nu o să mai facem astfel de promoţii. Suntem un magazin matur, avem o bază mare de clienţi, avem o cifră de afaceri care ne mulţumeste şi nu avem nevoie de salturi bruşte acum. Dacă afacerea ta vinde 70% din capacitate, n-ai ce căuta pe un site de reduceri”, spune Mugur Frunzetti.

Site-urile de reduceri au fost gândite în special pentru afacerile aflate la debut. Sunt un canal de promovare pentru afaceri, dar nu se pretează oricărei afaceri, spun specialiştii. Consultantul online Liviu Taloi explică de ce: „Magazinele online, spre exemplu, nu prea îşi permit să facă reduceri foarte mari pentru că marginea este mică, pe când business-urile offline, vorbim de business-urile de servicii, precum business-urile de coafor, spa-uri, au nişte margini mari, foarte mari, şi-atunci îşi pot permite să se promoveze pe site-urile de reduceri colective.”

Firmele care vând servicii şi produse prin intermediul site-urilor de reduceri colective nu trebuie să-şi facă iluzii. Dacă reducerea pe care o oferă este una reală, atunci ea înseamnă o pierdere în contabilitatea firmei, spune şi Mugur Frunzetti: „Aceste canale de marketing presupun un cost, considerat de multă lume ca fiind o pierdere. Înseamnă că dacă un produs sau un serviciu ne costă 3 lei şi-l vindem cu 4, de multe ori, pentru a avea o campanie de succes pe un site de reduceri, ar trebui să-l vindem cu 2. O să avem 1 leu pierdere.”

Sunt însă destule firme care încearcă mai mult să-şi păcălească clienţii cu reduceri fictive. Strategia este simplă: cresc preţurile înainte de promoţie, iar apoi se laudă cu reduceri, când de fapt preţul este acelaşi sau chiar mai mare decât înainte. Serviciile se pretează cel mai mult unor astfel de scheme pentru că manopera nu are un preţ fix. „Eu personal am scris pe blog despre o firmă care m-a păcălit. (…) Într-un an de zile am acumulat 100 de comentarii de la alţi păcăliţi şi, de curând, am înţeles că au închis-o. (…) Nu poţi păcăli tot timpul pe toată lumea”, crede Mugur.

De fapt, dispariţia site-urilor mai mici, care nu pot să garanteze calitatea produselor şi serviciilor pe care le promovează, este un fenomen natural după ce reducerile au devenit un fenomen. A fost o afacere facilă, în care investiţia pentru un astfel de site era de 1000-2000 de euro, pentru achiziţionarea soft-ului necesar. Acum însă se cerne sita şi rămân doar cei care au promoţii reale.

Deşi în România funcţionează în prezent circa 80 de site-uri de reduceri, grosul încasărilor este realizat de primele zece site-uri. Banii făcuţi cu un singur click nu sunt deloc de neglijat. În primele şase luni ale anului acesta, site-urile de reduceri au vândut peste un milion de cupoane, adică dublu faţă de aceeaşi perioadă din 2011. Încasările totale ale pieţei s-au ridicat la aproape 13 de milioane de euro.

Etichete: reduceri , video , site de reduceri , voucher , magazin online , afac

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale