Cale ferată păzită de jandarmi. Primul tren rapid spre mare a ajuns la destinaţie în mai puțin de trei ore

Data publicării:
trenuri mediafax-5

Viteza medie a trenurilor este de 44 de km pe oră, mai redusă decât în 1990. În plus, aproape jumătate din reţeaua actuală de cale ferată are nevoie de reparaţii capitale, gările arată deplorabil, iar călătorii sunt nemulţumiţi de condiţiile din trenuri. Toţi oficialii recunosc dezastrul din CFR, însă în ultimii 20 de ani, nimeni nu a dat socoteală. Mâine, şi ministrul Relu Fenechiu va merge cu trenul de la București la Constanța, după ce în ultimii 3-4 ani nu a mai pus piciorul într-un vagon, după cum a declarat. Așa că va avea ocazia să vadă personal cum arată și cum funcționează ceea ce administrează ca ministru.

Actualizare 11:50 Al doilea tren a ajuns la Constanța mai devreme cu trei minute decât ora anunțată. Din 1989 până în prezent nu s-a mai înregistrat o performanță ca trenul care pleacă de la București să facă până la Constanța doar două ore și 37 de minute. 

Actualizare ora 10.00 Al doilea tren care a plecat spre Constanța a avut deja două abateri de la programul pe care și l-a propus, transmite reporterul Digi24, aflat la bordul garniturii. Sunt puțini călători, cam cinci în fiecare vagon. La zece minute după ce a plecat din Gara de Nord, trenul a oprit două minute, apoi, după circa trei sferturi de oră, a încetinit la 20 de kilometri pe oră și a oprit alte două minute în gara Sărulești, deși teoretic trebuia să circule fără oprire până la Constanța.

Pe ruta de cale ferată București-Constanța au fost probleme în ultimii ani, în ciuda unei investiții de un miliard de euro pentru modernizare. Lucrările au început în 2006, dar încă se lucrează la unele poduri rulante. În plus, o mare problemă o reprezintă furturile de componente.

Corespondentul Digi24 nu a văzut pe drumul parcurs niciun jandarm. 

Prețul biletului până la Constanța a rămas același - 58 de lei de persoană.

Actualizare 08:56 Al doilea tren rapid pleacă din București la ora 9:00 și ar trebui să ajungă la Constanța la ora 11:39. 

Pe cel mai modern tronson de cale ferată al României, trenurile merg acum cu viteza melcului. Circulă în medie cu 50 de km pe oră, adică de trei ori mai puţin decât ar fi trebuiCauza: furturile de componente de cale ferată.

În ciuda acestor probleme, Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu a anunţat că în perioada 29 aprilie - 7 mai, patru trenuri vor ajunge din capitală la mare în două ore şi 40 de minute. Pentru a putea face asta, autoritățile au apelat la întăriri în speranța că hotii vor fi descurajați să mai fure componentele de cale ferată.

Autorităţile dau asigurări că pasagerii nu vor fi în pericol. Nu la fel de sigure sunt când vorbesc despre ce se va întâmpla după 7 mai.

Citiți și:

Calea ferată spre litoral, păzită de jandarmi

De luni, trenul de la București va ajunge în două ore și 40 de minute la mare

Patru trenuri de pe ruta Bucureşti - Constanţa - Mangalia nu vor opri pe traseu, pentru reducerea duratei călătoriei

CFR pierde călători. Anul trecut au fost vândute de zece ori mai puţine bilete decât în 1989

„Nu va fi pus în pericol în niciun fel siguranţa circulaţiei, evident, pentru că altfel nu ne putem permite să facem experimente. Dacă vom avea în continuare acţiuni ale Jandarmeriei, cu siguranţă programul va continua”, a mai spus directorul general CFR SA.

Întârzierile de zeci de minute de pe această linie au determinat autorităţile, în februrie anul acesta, să renunte la toate trenurile intercity către Contanţa.

„Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, solicită celor implicaţi să facă tot posibilul ca durata călătoriei cu trenul pe relaţia Bucureşti - Constanţa să se reducă la 2 ore si 40 de minute, începând cu sfârşitul lunii aprilie”, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.

Ministrul Fenechiu va călători a doua zi, marţi, alături de mecanicul de locomotivă pe ruta București - Constanţa pentru a arăta că o călătorie la Constanţa nu mai durează cinci, şase ore. Locomotiva care va tracta trenul este cea mai nouă locomotivă de care dispune CFR Călători – TRANSMONTANA, fabricată de firma Softronic din Craiova.

Noua conducere a CFR Călători a mai venit cu o idee: trenul low cost către mare. În curând, un bilet în acest regim ar putea costa 10 lei, în loc de 60, cât e în prezent.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate