CAMERA ASCUNSĂ. Microbuzele pirat fac legea în Capitală

Data publicării:
16022013 20microbuze 20pirat-49926

Muşamaua de pe scaune e tăiată, pernele au buretele ieşit, geamurile sunt pline de murdărie. Aşa arată microbuzele cu care şoferii te invită să circuli pe traseele dintre Capitală şi Ilfov. Aceste imagini au fost surprinse anul trecut de un bucureştean, cu telefonul mobil. Între timp, nu prea multe s-au îmbunătăţit.

Pe ruta Pantelimon-Brăneşti, găsim un microbuz a cărui portieră este legată cu sfoară de schimbătorul de viteze. Între scaune zac ambalaje de mâncare şi resturi uitate de pasagerii grăbiţi. Plătim pentru cursă atât cât ne-a cerut şoferul, pentru că tarifele nu erau afişate nicăieri. La final, când am cerut un bilet, am primit mai mult decât ne aşteptam: fără să se desprindă de telefonul la care a vorbit tot drumul, şoferul ne întinde 20 de tichete.

Schimbăm traseul şi punem cap-compas către comuna Ciorogârla din judeţul Ilfov. Drumul a costat 6 lei la dus, evident fără bilet. La întors, şoferul ne-a oferit şi reducere.

Probabil nici şoferul nu se aştepta să ţinem minte cât a costat prima cursă. Evaziunea fiscală e vizibilă cu ochiul liber. Mai grav e că unele curse pun în pericol siguranţa pasagerilor. Şoferii se târguiesc ca la piaţă, atunci când îşi împart traseele. Cei mai avantajaţi sunt cei care pleacă ultimii: maşinile lor sunt mereu doldora.

Aşa s-a făcut că aşteptarea unui microbuz a durat 30 de minute. Iar când maşina a plecat, pe 16 locuri erau înghesuiţi 35 de pasageri. Şoferii se anunţă prin telefon dacă e Poliţia pe traseu. În acest caz, mai apare o maşină, care să preia pasagerii în plus.

Chinuitoarea cursă durează peste o oră. Pasagerii stau într-un picior şi se înghesuiesc în geamurile aburite ale microbuzului. Cinci oameni trebuie să facă loc, pentru ca un pasager să coboare.

„Ceea ce vedeţi dumneavoastră, în special la periferia oraşului, se raportează la activităţi ilicite. Este un pericol pentru cetăţenii Bucureştiului să utilizeze aceste maşini. Aceste microbuze trebuie să fie înlocuite cu autobuze. Evident că trebuie să vorbim de servicii integrate, de tarifare unică”, a declarat Augustin Hagiu, liderul Confederaţiei Naţionale Rutiere.

Poliţiştii spun că efectuează controale periodice, dar acestea nu mai sperie pe nimeni. Şoferii plătesc amenzile şi se întorc nestingheriţi pe trasee. Poliţia mizează pe reclamaţii de la pasageri.

„În cazul în care o persoană sesizează faptul că în autovehicul sunt mai multe persoane decât în mod legal, se pot sesiza autorităţile competente. Sancţiunea contravenţională poate ajunge până la valoarea de 5.000 de lei”, a declarat Andrei Codău, purtător de cuvânt Poliţia Rutieră.

O sumă care nu mai sperie pe nimeni. Doar în perioada 21-27 ianuarie, la nivel naţional, peste 5.700 de astfel de şoferi au fost sancţionaţi contravenţional. 260 au rămas fără certificate de înmatriculare.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri