Cine testează elicopterele de la Ghimbav

Data publicării:
pilot ghimbav

Testează elicopterele abia ieşite din verificări sau reparaţii. Este rutina zilnică pentru piloţii de încercare ai companiei aeronautice de la Ghimbav, din judeţul Braşov. Oameni pentru care viteza vântului, tipul norilor sau presiunea din instalaţiile hidraulice ale aparatului sunt informaţii vitale, în bunul mers al fiecărei misiuni.

Radu Bârlea este pilot de încercare la Ghimbav din 2001. A zburat prima oară cu elicopterul în 1976 şi a adunat aproape 10.000 de ore de zbor.

Se ocupă de primele teste în aer prin care trec elicopterele de la Ghimbav imediat după ce ies din atelier.

Radu Bârlea, pilot: „Frică nu aş putea să spun, dar e o mai mare concentrare când verificăm la limită maximă un anumit parametru, pentru că acolo ar putea să cedeze un anumit organ vital”.

În carlinga elicopterului SA - 330 a stat şi Sorin Herea, un pilot care s-a alăturat în aprilie 2017 echipei de încercare de la Ghimbav şi care este în plin proces de instruire.

Încercările de zbor cu motorul turat la maximum sau cu elicopterul în cea mai mare viteză permisă sunt momentele care îi solicită cel mai mult pe piloţi.

Orice defecţiune la unul dintre sistemele vitale ale aparatului le lasă celor de la manşă doar câteva secunde de salvare. S-a întâmplat în cariera lui Radu Bârlea, iar rutina procedurilor de urgenţă a fost atunci salvarea echipajului.

Radu Bârlea, pilot: „S-a secţionat un ax de la o pompă şi motorul care ne ţinea pe noi în aer s-a rupt şi motorul s-a oprit. A trebuit să trecem într-o etapă de zbor de autorotaţie. Am încercat repornirea motorului în zbor, nu a repornit”.

La Ghimbav sunt trimise elicoptere din întreaga lume şi de toate felurile: de luptă, medicale sau de transport civil.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri