Contractul este unul cu miză mare, inclusiv politică - premierul spune că nu va mai candida la alegerile parlamentare din 2016 dacă autostrada nu se construieşte până atunci.
Ministrul delegat pentru marile proiecte de infrastructură vrea să atribuie contractul pentru construirea autostrăzii Comarnic - Brașov în urma unui dialog competitiv. Adică după negocieri cu firmele interesate de proiect. Specialiștii spun însă că așa se poate ajunge la mici înțelegeri între negociatori. În plus, cei care se consideră nedreptățiți pot contesta în instanță și să câștige. Iar asta înseamnă întârzierea proiectului.
„E riscul de credibilitate, dar și riscul legat de ce se întâmplă după, în timpul dialogului competitiv. Este foarte posibil, bazat pe experienţele de până acum, să nu se obţină cel mai bun preţ”, a explicat Sorin Ioniță, analist economic.
Cu alte cuvinte, nimeni nu va ști ce se va discuta în timpul negocierilor, și asta pentru că dialogul competitiv este mult mai puțin transparent comparativ cu licitația, de exemplu. Totuși, ministrul Dan Șova spune că dialogul competitiv este cea mai bună variantă pentru acest tronson de autostradă.
Lucrurile nu stau chiar aşa, atrag atenţia analiştii economici. Dialogul competitiv nu este o variantă, ci o etapă în procesul de atribuire a contractului.
Estimările arată că tronsonul Comarnic - Brașov va costa 1,5 miliarde de euro. Patru constructori sunt interesați să îl realizeze: unul din China, o multinațională, unul italian și o companie românească.
Citiți și Dan Șova, despre autostrada Comarnic-Brașov: Mă mut cu cortul acolo și tot va fi gata