Sari la conținut

CORESPONDENȚĂ DIN MUNTENEGRU. Medicii, de acord cu transferul pacienților dacă statul român își asumă responsabilitatea

Actualizare 17:00: Autorităților le este greu să stabilească cine sunt cele două persoane din cauză că accidentul a fost extrem de violent și sunt greu de recunoscut, ele fiind aproape desfigurate. Acest lucru nu ar fi singura problemă, surse din cadrul spitalului spun că autortiățile noastre au avut probleme în a contacta toate rudele persoanelor care sunt internate în spital.

Până la ora 17:00, opt familii ale persoanelor decedate au ajuns deja în Podgorica și completează actele necesare pentru că trupurile neînsuflețite să poată fi aduse în România.

Despre transferarea românilor, purtătoarea de cuvânt a spitalului de stat din Muntenegru susținea că medicii sunt de acord ca pacienții să fie tratați în țară. Singura problemă e ca statul român să-și asume responsabilitatea pentru acest lucru. Medicii muntenegreni sunt de acord să transporte până pe pista aeroportului din Podgorica, însă, din moment ce pacienții vor fi scoși din ambulanțe și vor ajunge în aeronavă, ei nu mai au nicio responsabilitate în cazul în care starea pacienților se înrăutățește.

Actualizare 14:00: La spitalul din Podgorica Raed Arafat se ocupă de testele care vor stabili câți dintre românii răniți în accident vor putea fi aduși în România.

Secretarul de stat din ministerul Sănătății a fost de acord ca, la bordul aeronavelor cu care se vor întoarce aceștia, o altă româncă – care nu a fost implicată în accidentul din canionul Moraca – să fie adusă în țară. Ea a suferit un accident de ski și se află în comă.

Corespondentul Digi24 în Muntenegru, Gerhald Ernst, transmite că, în jurul orei 13, polițiștii au recuperat tahografele autocarului, iar cu ajutorul acestora sa va putea stabili ce viteză avea autovehiculul înainte să cadă în prăpastie. Singura problemă ar fi că tahografele au fost afectate și este nevoie de analize de laborator, care ar putea să dureze câteva zile.

Actualizare 11:00: Digi24 a primit acceptul să coboare în râpa în care a căzut autocarul românesc. Din autovehicul nu a mai rămas mare lucru, este o imagine dezolantă, peste tot se văd bucăți din autocar, transmite corespondentul Digi24, Gerhald Ernst.

Anchetatorii au stabilit că, în primă fază, autocarul a picat 10 metri, apoi a mai căzut încă 30 de metri, iar în acest picaj a rupt mai mulți copaci și s-a lovit de mai multe stânci. Peste tot sunt lucruri personale ale pasagerilor, dar și bucăți din autocar, mai spune corespondentul Digi24.

Se pune problema cum va fi ridicat autocarul, acesta fiind transformat complet, astfel ca anchetatorii să îl transporte la sediul Poliției din Podgorica, pentru ca specialiștii să vadă exact dacă funcționau frânele și sistemele de securitate.

Șeful echipei de salvare, care a ajuns primul la fața locului, a spus corespondentului Gerhald Ernst că nu știa la ce să se aștepte. Salvatorii au ajuns la autocar, au trebuit să descarcereze o parte dintre victime, însă marea provocare a fost să scoată victimele la suprafață, pentru că doar coborârea pe această pantă durează aproximativ 30 de minute. Din acest motiv, unii dintre români au așteptat chiar și două ore ca salvatorii să îi scoată la suprafață, unde aproape toate ambulanțele din Podgorica așteptau ca să îi preia.

Salvatorii au mai spus că n-au mai întâlnit în asemenea accident, în sensul că atâția oameni să rămână blocați într-un autovehicul.

Mai mulți martori susțin că autocarul nu a respectat limita de viteză, pe aceste serpentine nu este permisă circulația cu mai mult de 40 de kilometri/oră. Martorii mai spun că autocarul a ieșit în plombă din tunel. Între ieșirea din tunel și podul unde a avut loc accidentul este o distanță de 150 de metri, iar pe șosea nu se vede nici o urmă de frânare.

Una dintre ipotezele luate în calcul de anchetatori este, că la iesirea dintr-un tunel, autocarul avea viteză, a ieşit de pe carosabil, a rupt parapetul şi s-a prăbuşit 40 de metri, într-o prăpastie.

Operațiunea de salvare s-a desfășurat cu dificultate și a fost supravegheată din elicopter.

Autocarul este, în continuare, în prăpastie, iar la locul tragediei sunt mai multe echipaje de poliție. Sunt așteptați și oficiali din Ministerul de Interne muntenegrean, care urmează să stabilească exact cauzele tragediei, transmite corespondentul Digi24, Gerhald Ernst.

Mai sunt vehiculate și alte ipoteze: fie șoferul, despre care nu se știe dacă a decedat sau este rănit, a adormit la volan, fie autocarul a avut o defecțiune tehnică. Ce se știe sigur este că, la fața locului, nu există urme de frânare.

Ipoteza ca șoferul să fi adormit la volan este însă puțin probabilă. Asta pentru că, înainte cu doar câteva de producerea accidentului, întregul grup din autocar înnoptase la Belgrad.  

Accidentul a avut loc pe o șosea montană care leagă capitala Podgorica de localitatea Kolașin, imediat după ce autocarul a ieșit dintr-un tunel.

Autocarul a rupt, practic, balustrada și a căzut într-o prăpastie adâncă de 30-40 de metri. Oamenii s-au adunat de urgență și au încercat să ajute”, a povestit jurnalista Ivana Miloradovic.

O supravieţuitoare a descris modul în care a avut loc accidentul. „Totul s-a întâmplat foarte rapid. Şoferul conducea cu viteză mare în momentul accidentului, iar autobuzul a alunecat”, a povesitit Carmen Dorobec.

Etichete: turisti , digi24 , video , victime , corespondenta , Muntenegru , tragedie , autocar , podgorica , Kolasin , lista persoanelor din spitalul podgorica

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale