Inaugurare pe întuneric: Primul tronson al autostrăzii Lugoj–Deva a fost deschis circulaţiei la ora 21:00

Data publicării:
autostrada-4

Reprezentanţii Companiei de Autostrăzi au deschis luni seară, la ora 21:00, pe întuneric şi pe ceaţă, două tronsoane de autostradă. Este vorba de primul segment al şoselei de mare viteză dintre Lugoj şi Deva, 27 de kilometri, şi de primii 12 kilometri ai autostrăzii dintre Lugoj şi Calafat. O bucată de hârtie a fost cea care a dat peste cap tăierea de panglică şi a produs o întârziere de aproape nouă ore a inaugurării: un aviz de mediu.

În toiul zilei, comisia de experţi a vizitat lotul 1 al autostrăzii Lugoj-Deva, care măsoară 27 de kilometri, şi cei 12 kilometri ai autostrăzii A6 Lugoj-Calafat. Imediat, urma să fie tăiată panglica de inaugurare, dar asta s-a întâmplat abia nouă ore mai târziu. Avizul de mediu ar fi fost cel care a dat peste cap planul autorităţilor: nici măcar seara comisia nu primise actul crucial pentru inaugurarea circulației. Recepţia celor două tronsoane trebuia să aibă loc dimineaţa, însă cum actul a venit doar la lăsarea întunericului, când autorităţile erau demult acasă, tăierea panglicii a fost înlocuită de îndepărtarea parapeţilor.

O altă explicaţie pentru inaugurarea pe întuneric ar fi faptul că, de fapt, pe autostrada Lugoj - Deva Lotul 1 sunt disponibili pentru circulaţie doar 17 kilometri din 27, pentru că în dreptul localităţii timişene Şanoviţa, autostrada se termină brusc, în câmp, scrie HotNews.ro, care citează surse din forumurile de infrastructură construim-romania.ro şi skyscrapercity.com. Realizarea unui nod rutier la capătul dinspre Şanoviţa ar fi fost pus în sarcina viitorului constructor al următorului tronson de autostradă spre Timişoara. Constructorul a fost anunţat abia în urmă cu câteva săptămâni.

Autostrada are un sistem de iluminare modern, experimental, bazat pe energie provenind de la panouri solare. Neajunsurile sunt însă multe: toaletele nu sunt funcționale, lipsesc telefoanele de urgență, şi încă nu a fost conectat sistemul de supraveghere video. Ţinând cont de ora târzie a inaugurării, poliţiştii au avut emoţii din cauza şoferilor.

Autostrada Lugoj-Deva va fi gata în 2015, estimează autorităţile, în timp ce autostrada Lugoj-Calafat va fi gata în 2020. Guvernul a avut de îndeplinit şi o condiţie obligatorie pentru construirea unui alt tronson al autostrăzii Lugoj - Deva: amenajarea de pasaje subterane pentru urşi, având alocat un buget de 30 de milioane de euro. Ecologiştii au avertizat că şoseaua de mare viteză ar urma să blocheze migraţia urşilor bruni, dacă autorităţile nu iau măsuri.


Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri