Pericolul care vine la comandă. Multe dintre mașinile de taxi din București au probleme tehnice grave

taxi

Discuție polițist-șofer de taxi:

Polițist: Verificăm dacă aveţi maşina bună, asta e problema noastră.

Șofer de taxi: Mă dau jos?

Polițist: După ce îmi daţi actele să le verific.

Șofer de taxi: Metrologia nu o mai am, ce să mai prezint?

Polițist: Deloc?

Șofer de taxi: Da...

Polițist: Asigurare de persoane şi bagaje, RCA-ul!

Șofer de taxi: Asta e, la puşcărie cu mine.

Polițist: RCA?

Șofer de taxi: Nu îl mai am şi pe ăsta. E expirat. Sunt pensionar, sunt bătrân, stau cu chirie. Puşcăria, ce să mai? Asta e, de unde? De unde??

Acest şofer de taxi are atât de multe acte lipsă sau expirate, încât poliţiştii i-au confiscat pe loc plăcuţele de înmatriculare.

„Am zis că merg şi eu... Mai am până la sfârşitul anului, atât, şi după aia gata!”, a fost reacția taximetristului.

Maşina cu care transportă zilnic zeci de clienţi ar fi trebuit trasă pe dreapta încă de acum un an. Şoferul ştie că riscă viaţa clienţilor săi.

„Da, dar sunt profesionist şi nu mi s-a întâmplat şi nu mi se întâmpla, oricum”, spune el.

Despre mașină spune că are 410.000 de kilometri.

Dacă pentru un act lipsă şoferii riscă o amendă de 1.000 de lei, mult mai grave şi periculoase sunt problemele tehnice descoperite.

„Bineînţeles că e sigură, bineînţeles. La felul cum merg eu, eu zic că am o siguranţă pentru clienţi. În primul rând mă gândesc la ei şi pe urmă mă gândesc la mine”, spune un alt taximetrist, Crinel Ulmeanu.

„Cele mai dese neconformităţi tehnice întâlnite la aceste vehicule se referă la instalaţia electrică de iluminare, semnalizare, la emisiile poluante, la punţi, roţi, anvelope, suspensii”, spune Claudiu Mija, şef de departament al Registrului Auto Român.

Unul dintre taximetrişti recunoaşte, cu nonşalanţă, că niciun client nu ştie pericolele care-l pândesc atunci când se urcă în maşină.

„N-are de unde să ştie. Aşa pot să pun şi eu un ecuson şi un tarif pe bord, dar în rest nu se ştie. Ştiţi cum e vorba aia: afară e vopsit gardul şi înăuntru e leopardul”, spune el.

Puşi în faţa faptului împlinit, taximetriştii nu mai neagă realitatea.

„Optezeci la sută din taxiuri cad jos. Adică vorbesc de modelele vechi”, spune Crinel Ulmeanu.

Un coleg de-al său îl susține: „Sunt maşini foarte multe care nu respectă regulile normale, din punct de vedere tehnic şi al aspectului”.

Oficialii explică și care este cauza pentru care atât de multe mașini au probleme tehnice.

„Readucerea lor la nivelul cerinţelor tehnice presupune un cost material şi uman important. Din această cauză, utilizatorul vehiculului încearcă să reducă costurile operaţionale prin nerealizarea acestor verificări corespunzătoare”, spune Claudiu Mija.

Chiar dacă şapte maşini din zece controlate au probleme grave, taximetriştii dau vina pe patroni care, spun ei, îi obligă să iasă pe traseu la volanul unor epave.

Atunci când s-a aşezat în maşină un client, răspund de integritatea lui corporală. Cu ce sunt oamenii ăia vinovaţi să suporte un accident din cauza mea, care sunt disperat şi trag de maşina aia că am şi eu o familie amărâtă acasă?”, spune Eugen Grigore, membru al Asociaţiei Naţionale a Transportatorilor şi Taximetriştilor Independenţi.

O soluţie, spun şoferii, ar fi creşterea tarifelor.

„Crescând tariful, omul are posibilitatea să îşi întreţină maşina, să îşi plătească taxe”, spune și președintele asociației, Claudiu Săpunar.

În Bucureşti, în acest moment circulă aproximativ 15.000 de taxiuri, dublu faţă de norma europeană, care impune un număr de patru taxiuri la mia de locuitori. 

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale