Proiecte pentru București. Bani pentru tunelul de sub Parlament și Academia de Tenis

Data publicării:
capitala

Tunelul de 800 de metri va face parte din prelungirea bulevardului Buzeşti-Berzei. Practic, şoferii care traversează Capitala de la nord la sud nu vor mai fi obligaţi să ocolească Palatul Parlamentului. Consilierii au aprobat, ieri, Planul Urbanistic Zonal, iar lucrările ar urma să înceapă anul viitor. Pentru construcţia tunelului ar urma să fie sacrificată o porţiune de 13% din Parcul Izvor.

Tunelul rutier va porni de la Podul Haşdeu, va trece pe sub Dealul Parlamentului, iar punctul de ieşire va fi pe Strada Uranus. Pasajul face parte din tronsonul doi al Bulevardului Uranus.

Consilierii au alocat aproape 1,5 milioane de euro, din cele 47 necesare pentru continuarea lucrărilor la noua clădire a spitalului de copii „Victor Gomoiu” şi pentru renovarea vechiului sediu al instituţiei care are aproape 100 de ani. Medicii de aici tratează anual peste 8.000 de pacienţi. Iar Spitalul Foişor, care internează 9.000 de bolnavi în fiecare an, a primit un milion de euro pentru terminarea noii clădiri.

„Putem face un sacrificiu în sensul terminării celor două spitale”, spune primarul Capitalei, Sorin Oprescu.

Alte aproape 15 milioane de euro vor fi folosite pentru renovarea patinoarului Mihai Flamaropol şi construcţia mai multor baze sportive.

Lângă Arena Naţională, Primăria Capitalei va construi o Sală Polivalentă şi o Academie de Tenis. Costul total al acestor proiecte depăşeşte 80 de milioane de euro

Pentru a da viaţă acestor proiecte, consilierii au sacrificat bugetele destinate Poliţiei Locale, creşelor şi grădiniţelor, administraţiei spitalelor ori administraţiei lacuri, parcuri şi agrement. În schimb, au găsit bani pentru mai multe parohii, dar şi pentru Catedrala Mântuirii Neamului, care a primit peste 1,3 milioane de euro. Alte 11 milioane de euro vor fi investite în renovarea vechiului sediu al Primăriei. Consilierii au mai dat bani pentru reabilitarea Arcului de Triumf şi pentru fabrica de tramvaie a RATB.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri