Proiectele Primăriei Capitalei: străzi cu sens unic și de zece ori mai multe locuri de parcare

Data publicării:
piata universitatii bucuresti 5529248-Mediafax Foto-Andreea Alexandru

Planul Primăriei prevede ca o parte din bulevardele din București, pe care acum se circulă pe ambele sensuri, să fie schimbate în artere cu sens unic. Primii muncitori vor apărea din primăvară pe Calea Floreasca, Bulevardul Barbu Văcărescu, Calea Dorobanţi şi Calea Griviţei.

Pe bulevardul Barbu Văcărescu lucrările ar trebui să fie şi mai complexe pentru că linia de tramvai ar trebui mutată lângă trotuar şi odată cu această operaţiune se va face şi modernizarea liniei, dar şi stâlpii de pe mijlocul drumului ar trebui scoşi pentru a se crea o arteră pe un singur sens.

„Pe lângă străzi cu sens unic avem prevăzute străzi pentru trafic pietonal, străzi pentru bicicliști, benzi proprii pentru transportul public și ne dorim să rezolvăm și niște trasee turistice în zona centrală”, spune Ion Dedu, directorul Direcţiei Transporturi din Primăria Capitalei.

Tot anul viitor, autorităţile promit că vor termina şi lucrările începute în primăvară. De exemplu, modernizarea liniei de tramvai de pe Calea Iancului va fi încheiată în august 2014. Valoarea tuturor lucrărilor se ridică la aproape 40 de milioane de euro, peste 9 milioane de la Primărie, iar restul din fonduri europene.

Ei nu pot să astupe nişte gropi. Costă aproape 40 de milioane de euro. A! Bani? Poate să coste cât mai mult”, este de părere un bucureștean.

„Ar fi bune, dar cred că ar fi prea frumos. Dar banii nu ştiu, intră la ei în buzunar, niciodată în străzi”, este de părere un altul.

Autoritățile mai au în plan să facă benzi unice pentru liniile RATB pe șase artere din Capitală, dar și să construiască 35 de părcari în centrul Bucureștiului.

În momentul de față gândim că în zona centrală o să avem peste 100.000 de locuri de parcare, pentru rezidenți și pentru vizitatori”, mai spune Ion Dedu, directorul Direcţiei Transporturi din Primăria Capitalei.

Adica de zece ori mai multe locuri de parcare decât are acum centrul Capitalei și asta doar într-un singur an. Doar că proiectele trebuie făcute în parterneriat public-privat, iar până acum nicio firmă nu s-a arătat interesată.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri