Raport în cazul tragediei din Apuseni. Antena nu a fost găsită la locul accidentului

Data publicării:
52e688a095f9cf1148000000

Timp de o lună, inspectorii Centrului de Investigaţie şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei au încercat să afle de ce s-a prăbuşit avionul pilotat de Adrian Iovan şi de ce le-a luat şase ore echipelelor de salvare pentru a ajunge la supravieţuitori.

Raportul preliminar răspunde, însă, la foarte puţine întrebări. Ancheta CIAS nu clarifică starea sistemului de localizare în caz de urgenţă, care ar fi permis găsirea supravieţuiorilor mai devreme.

S-a constatat că antena responsabilă cu emiterea semnalului de 406 MHz era ruptă de la baza acesteia, iar firul lipsă al antenei nu a fost găsit la locul accidentului.

În condiţiile în care se fac încă teste privind modul de funcţionare a aeronavei pe timpul zborului, inspectorii CIAS nu au putut constata decât că „un factor important care a dus la producerea accdidentului au fost condiţiile meteo nefavorabile din timpul zborului”.

Aeronava pilotată de Adrian Iovan a zburat timp de peste 40 de minute printr-o zonă cu temperaturi foarte mici.

Ancheta CIAS este, însă, departe de a se încheia. Încă se testează şi se fac analize ale epavei şi se discută cu supravieţuitorii şi echipele de salvare.

Avionul în care aflau 2 piloţi, 4 medici şi o studentă la medicină s-a prăbuşit în urmă cu aproape o lună în Munţii Apuseni. Decolase de la Bucureşti cu destinaţia Oradea, pentru prelevare de organe. În urma accidentului, pilotul Adrian Iovan şi studenta Aura Ion au murit.

Tragedia aviatică din Apuseni e anchetată şi de parchetul militar. 

Specialistul în aviație, Sorin Stoicescu, a vorbit, la Digi24, despre relevanța acestui raport și ce se întâmplă cu ceea ce constată inspectorii Centrului de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile.

„Ei sunt autoritatea de investigații aeronautice din România. Acesta este un comunicat făcut pe baza raportului preliminar. Nu stabilesc niciodată culpabilități, ci stabilesc cauza cea mai probabilă a accidentului respectiv. Până în prezent, problema este legată de condițiile meteorologice nefavorabile și încărcarea aeronavei cu givraj. Problema că nu s-a găsit cauza pentru care antena ruptă și nu s-a stabilit de când era ruptă sau lipsă conduce la încă o perioadă de investigații”, a spus Sorin Stoicescu.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri