Sari la conținut

România are doar 550 de kilometri de autostrăzi, ultimul loc în UE

CNADNR dă 37.000 de euro ca să afle părerea românilor despre autostrăzi. Practic, compania intenţionează să afle cât de mulţumiţi sunt şoferii de infrastructura rutieră. Totodată, instituţia intenţioneză să îşi construiască şi o imagine mai bună.

Asta în condiţiile în care România are doar 550 de kilometri de autostradă, iar multe şosele de mare viteză încep în câmp şi se termină tot în câmp. Dintre aceștia, 400 au fost construiți după Revoluție.

Înainte de 1989 s-a constuit șoseaua de mare viteză București-Pitești, la care s-au adăugat 18 kilometri din Autostrada Soarelui.

După 1987, când a fost inaugurat tronsonul Fetești-Cernavodă, a fost nevoie de 25 de ani pentru ca autostrada care leagă Capitala de litoral să fie finalizată.

Anul trecut a fost gata și o parte din Autostrada Bucureşti-Ploieşti. În prezent, se mai lucrează la primii şase kilometri care aduc această autostradă lângă şoseaua Petricani, din Capitală. Acest lucru nu se va întâmpla, însă, mai devreme de aprilie 2015.

CNADNR angajează consultanţi ca să-i îmbunătăţească imaginea. Contractul este de 37.000 de euro

Marea problemă a României în ceea ce priveşte autostrăzile nu se rezumă doar la durata mare de realizare a lucrărilor. Se adaugă și calitatea slabă a acestora. Un exemplu este tronsonul Arad-Timișoara, care a intrat în reparații la doar un an și trei luni de la inaugurare. Tot la capitolul autostrăzi trebuie amintiți cei 52 de kilometri construiți de americani între Gilău și Câmpia Turzii.

Firma Bechtel ar fi trebuit să finalizeze, până acum, 415 kilometri de șosea de mare viteză.

Ultimul loc în UE în dezvoltarea de autostrăzi

România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte nivelul de dezvoltare a infrastructurii autostrăzilor. Ba mai mult, deţine cea mai mică reţea de autostrăzi pe cap de locuitor comparativ cu situaţia înregistrată în ţările vecine, asta în condițiile în care are o suprafață de peste 238.000 de kmp și o populație de peste 20,1 milioane de locuitori.

În Ungaria există o rețea de autostrăzi de peste 1.300 de kilometri, deși este de aproape două ori și jumătate mai mică decât România.

Citiţi şi

Autostrada spre vest mai aşteaptă. Statul poate pierde sute de milioane de euro din fonduri europene

BANII TĂI, RISIPA STATULUI. Cazul autostrăzilor

Autostrăzi pe hârtie. Planurile CNADNR rămân în stadiul de proiect

Dan Şova: Contractul cu Bechtel a fost reziliat miercuri seară. Statul român mai are de achitat 37,2 milioane de euro

Autostrăzile României noului mileniu: 13 ani, opt miniştri, 421 de kilometri finalizaţi, încă 100 în aşteptare

Și Bulgaria stă mai bine la capitolul autostrăzi, cu o rețea de peste 560 de kilometri, la o suprafață de două ori mai mică decât teritoriul României și o populație de trei ori mai mică.

Croația stă mult mai bine la capitolul infrastructură. Autostrăzile însumează peste 1.300 de kilometri, deși are o suprafață de 53.000 de kmp și o populație de 4,2 milioane de locuitori.

În Polonia, rețeaua de autostrăzi este de 1.400 de kilometri, dar și suprafața este mult mai mare ca a României, 313.000 de kmp.

Bani aruncați pe autostrăzi nefinalizate

Nu numai că sunt puţine, dar sunt şi cele mai scumpe din Europa. Un exemplu este Autostrada Transilvania. Din cei 415 kilometri de drum rapid au fost construiţi doar 52. Preţul este unul record, de 1,2 miliarde de euro. La asta se adaudă o listă lungă de contracte reziliate şi zeci de anexe care nu au făcut altceva decât să scumpească lucrările.

După șase contracte adiționale, Autostrada Deva-Orăștie a ajuns să coste cu 14% mai mult. La fel se întâmplă și în cazul Autostrăzii București-Ploiești unde se înregistrează o creștere record de preț, de la 249 de milioane de euro, cât era inițial, autostrada a ajuns să coste 421 de milioane de euro, după 10 contracte adiționale încheiate. 

Și pentru cei doar 35 de kilometri de executat din centura Clujului, statul român trebuie să achite cu 100 de milioane de euro mai mult. Asta în condițiile în care contractul era de 50 de milioane de euro.

De asemenea, compania Bechtel cere statului român 32 de milioane de euro pentru rezilierea contractului de executare a Autostrăzii Transilvania. Autoritățile au achitat deja jumătate din preț pentru doar 52 de kilometri de drum executați.

Etichete: Romania , bechtel , autostrada soarelui , autostrazi , contract , statistica , tronson , bucuresti-pitesti

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale