România, fără o strategie clară pentru turism. Doar un turist dintr-o mie ne vizitează

Data publicării:
turism rural

Demnitarii români nu au reușit să convingă asistența cu discursurile lor de prezentare a turismului autohton.

Ministrul Mediului, Rovana Plumb, vorbea despre „peisajul pe care ni l-a binecuvântat Dumnezeu, având munte, mare, câmpie, tot ce are nevoie o ţară”, în timp ce secretarul de stat în Ministerul Culturii Radu Boroianu descria „bunuri cu valoare deosebită sau excepţională, istorică, arheologică, documentară, etnografică, artistică, ştiinţifică”.

Laudele similare cu cele de la Cântarea României, de pe vremuri, au primit o replică tăioasă de la reprezentantul Organizaţiei Mondiale a Turismului.

Incredibila Deltă a Dunării, frumoasele moşteniri culturale, zâmbetul oamenilor din România sau vremea frumoasă din Bucureşti sunt toate avantaje comparative cu alte ţări. Sunt lucruri de preţ pe care le aveţi. Dar nu ceea ce ai face diferenţa, ci contează ceea ce faci cu ce ai. Avem exemple cu destinaţii peste tot în lume care nu au multe de oferit, dar care câştigă mult din turism. În mijlocul pustietăţii au fost create multe puncte de atracţie”, a spus Taleb Rifai, Secretarul General al Organizaţiei Mondiale a Turismului.

În timp ce alte state scot bani din piatră seacă, România a atras, anul trecut, doar 1,6 milioane de turişti. Creşterea este de 9% faţă de 2011, însă nu pe măsura potenţielului turistic al unei ţări care beneficiază de toate formele de relief.

„Să îndemnaţi şi să spuneţi acolo, în ţara dumneavoastră, că România este un loc de vizitat”, le-a spus ministrul Turismului, Maria Grapini, invitaților străini.

Totuși, în condiţiile în care autorităţile române nu investesc în infrastructura turistică, diferenţa între calitatea şi preţul serviciilor rămâne una foarte mare.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri