România, țara în care trenurile circulă mai încet decât acum 10 ani. Singura rută pe care se circulă cu viteză

Data publicării:
gara tren cfr calatori - captura digi24

Cu trenul sau cu maşina, un drum din vestul ţării până în Capitală durează cel puțin opt ore cu mașina, iar cu trenul – mai bine de 12 ore. Asta dacă nu sunt luate în calcul și întârzierile destul de frecvente. Culmea este că, acum 10 ani, un drum cu trenul ar fi durat cu două ore mai puțin.

Pe de altă parte, trenul este mult mai ieftin: 140 de lei, față de aproximativ 300 cât costă un drum cu mașina.

Cu avionul, această distanţă ar putea fi parcursă în mai puţin de o oră şi jumătate. Dar confortul şi rapiditatea costă. 150 de euro este preţul unui bilet luat cu o săptămână înainte.

Culmea este că pierd ore în şir pe drum şi românii care stau ceva mai aproape şi vor să ajungă în Capitală cu trenul. De la Galaţi la Bucureşti sunt 240 de kilometri, pe care trenul îi parcurge în cinci ore.

Cu maşina, călătoria durează în jur de trei ore.

Tot cu maşina se ajunge mai repede şi la Iaşi. Din Bucureşti până în capitala Moldovei un şofer face puţin peste cinci ore.

Doar între Bucureşti şi Constanţa trenul poate câştiga întrecerea cu automobilul. Viteza pe calea ferată ajunge acum şi la 160 de km la oră, după investiţiile de un miliard de euro.

Ministrul Transporturilor susţine că nu doar şinele au nevoie de reparaţii, bani ar trebui să fie investiţi şi în creşterea confortului din vagoane, aşa cum au făcut şi statele din Vest.

„Am fost de la Paris la Bruxelles cu trenul, nu clasa întâi, nimic special, într-un tren rapid fără îndoială. Aşa cum în avion vine doamna cu căruciorul şi-ți dă un suc, o apă, o cafea, un sandviș, exact aşa e şi în trenul ăla, merg calculatoarele, ai semnal, ai wifi, tot ce vrei”, spune Ioan Rus, ministrul Transporturilor.

În primele opt luni ale anului, CFR Călători a încasat puţin peste 63 de milioane de euro din bilete, cu puţin peste 200.000 de euro peste nivelul de anul trecut. Şi asta în condiţiile în care, din toamna lui 2013, preţul biletelor a crescut cu până la 10%. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri