Sari la conținut

Experiment Digi24. Cum s-ar descurca un turist care ar veni la București la Euro 2020

Adrian Mutu, director general al echipei Dinamo, a ieșit optimist, miercuri, de la întâlnirea cu oficialii Guvernului, care promit că stadionul Ştefan cel Mare va fi modernizat. Reconstrucţia arenei este unul din obiectivele României pentru a putea găzdui meciuri din Campionatul European de Fotbal din 2020. România şi-a luat însă, şi alte angajamente pentru Euro 2020. Printre ele, linia de metrou până la Aeroportul Otopeni şi Autostrada Bucureşti - Arad. Cu trei ani înainte de primul meci, situaţia nu e încurajatoare: metrou până la Aeroportul Otopeni nu există, Autostrada Bucureşti - Arad nu e gata, iar lucrările la stadionul Dinamo sunt blocate. Reporterul Digi24 Toma Petcu a încercat să afle cum stau lucrurile.


După ce ai pus piciorul în aeroportul Otopeni, ai două variante să ajungi în oraş: fie iei un taxi, fie un atutobuz RATB.

Toma Petcu, reporter Digi24: „Pe panoul din faţa noastră avem un indicator care ne arată cum ajungem la autobuz, autobuz care ar trebui să ne ducă în Centru. Nici vorbă însă de tren, cum am putea să ajungem la tren, haideţi să încercăm să ajungem la autobuz cel puţin”.

***

„Să încercăm să găsim un loc, este ceva mai complicat, deja sunt oameni care stau în picioare. Vom călători şi noi în picioare până în centrul Capitalei, asta este!”

Teoretic, din oraş la aeroport poţi ajunge şi cu trenul. Se dovedeşte a fi însă o călătorie cu final imprevizibil. Grijulie, doamna de la casa de bilete ne dă un sfat:

- Rugămintea mea este, s-ar putea să fie o Săgeată, să vă urcaţi în primul vagon, că nu avem... nu este bună coborârea şi... 15 lei şi zece bani.

- Cum adică nu e bună coborârea!?

- Deci să nu coborâţi... Să coborâţi mai bine, vă urcaţi în primul.

- Adică nu aveţi peron acolo sau cum!

Dă din cap afirmativ.

La un moment dat trenul opreşte într-un câmp şi ni se spune că aici trebuie să coborâm.

Toma Petcu, reporter Digi24: „Este practic o platformă, o bucată de beton lungă de aproximativ 100 de metri. Undeva în capăt are un adăpost pentru ploaie şi câteva scaune. Probabil mari iubitori de natură, cei de la CFR au lăsat vegetaţia să se întindă peste marginea peronului, se poate observa acest lucru cu uşurinţă şi este destul de greu în momentul în care cobori din tren... calci direct pe aceste plante”.

- Şi aici, încotro?!

- În direcţia aceea, undeva jos, uitaţi se mişcă ceva acolo. Aici, în spate.

- Mulţumim frumos!

Trenul merge mai departe înspre Slobozia, noi trebuie să mergem pe această pasarelă să căutăm microbuzele.

- Bună ziua, pentru aeroport, cu dumneavoastră?!

- Poftiţi, poftiţi!

Pornim pe un drum neasfaltat din localitatea Otopeni.

- Şi de aici până la aeroport cât facem?

- Cinci minute.

- A, aşa repede... Cinci minute.

Dacă lucrurile nu se mişcă rapid, aşa vor călători zecile de mii de suporteri de la Euro 2020.

Angajamentele luate în faţa UEFA nu sunt realiste nici măcar pentru autorităţi.

„În situaţia în care lucrările încep aşa cum ne-am propus, din semestrul II 2017, în semestrul II 2021 vom circula cu metroul până la Aeroportul Otopeni”, spunea Martin Aldea, directorul Metrorex, în octombrie 2016.

Cât priveşte extinderea căii ferate... sigur este nevoie de o minune.

„Cred că trebuie să conştientizăm cu toţii că este un moment când totul este pus pentru ţara aceasta şi trebuie să ne luam angajamentul pentru a nu ne facem de râs. (...) În cel mai nefercit caz, o să închidem o bandă doar pentru autocare, în ziua meciului, de la Otopeni în centrul Bucureştiului”, spune Marius Dunca, ministrul tineretului și sportului.

Autorităţile trebuie să modernizeze şi patru stadioane din Capitală: Dinamo, Rapid, Steaua şi cel de la Arcul de Triumf. Şi aici există un blocaj.

Probabil nicio treabă românească nu se face fără un scandal mai mic sau mai mare. Nicolae Badea, cel care administrează în acest moment stadionul Dinamo, nu vrea să îl cedeze statului român, astfel încât să fie modernizat. Dacă stadionul nu ajunge în posesia statului român, nu se poate realiza investiţia, pentru că se consideră că se investesc bani într-o proprietate privată, lucru interzis de lege, explică Toma Petcu, reporter Digi24.

România ar trebui să termine şi autostrada Bucureşti - Arad.

„Autostrada? Să spun aşa, nu o să avem nicio şansă să terminăm autostrada, dar proiectele aste încep. Şi, vă pot spune că, după încheierea Euro 2020 rămânem cu o infrastructură. Dacă nu aveam angajamentele astea, poate nici nu ne mobilizam să le ducem la bun sfârşit”, declară, cu sinceritate, ministrul tineretului și sportului, Marius Dunca.

Alte comentarii sunt de prisos.

Etichete: metrou otopeni , ROMANIA EURO 2020 , pregatiri romania euro 20120 , modernizare euro 2020 , infrastructura romania euro 2020 , autostrada bucuresti - arad , modernizare stadioane

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale