Explicațiile lui Alexandru Rafila despre anunțurile contradictorii ale OMS cu privire la persoanele asimptomatice

alexandru-rafila-digi24

Alexandru Rafila, reprezentantul României la OMS, a explicat anunțurile contradictorii din partea Organizației Mondiale a Sănătății cu privire la transmiterea COVID-19 de către pacienții asimptomatici. Inițial, un reprezentant a spus că virusul se transmite doar în cazuri „foarte rare”, pentru ca în mai puțin de 24 de ore să spună că a fost o neînțelegere și că, de fapt, rata pacienților fără simptome capabili să împrăștie virusul variază între 16 și 40%.

Știți care e problema? Am discutat cu reprezentantul Organizației Mondiale a Sănătății la București, venind spre dumneavoastră, exact acest subiect. Mesajul OMS a fost transmis în această perioadă de către trei persoane: de această doamnă, la care făceați dumneavoastră referire, care este directorul pentru partea de cercetare, de directorul pentru situații de urgență – cel care a făcut referința la Suedia - și de directorul general. Cred că este o problemă legată de strategia de comunicare a Organizației, care probabil trebuie regândită. Pentru că, dacă noi avem anumite opinii personale, când dăm declarații în numele OMS trebuie să fim sigură că acele opinii nu vin în contradicție cu poziția Organizației”, a spus Alexandru Rafila.

Al doilea element – lumea fie uită, fie nu vrea să-l accepte – și care cred că este cel mai important este cunoașterea. Cunoașterea legată de această boală a evoluat foarte mult. Opiniile de acum trei luni sunt cu totul diferite față de cele din acest moment, nu puteau rămâne încremenite în cunoașterea de acum trei luni. Lucrurile astea se întâmplă în fiecare zi”, a adăugat reprezentatul României la OMS.

Mai mult, Organizația – ce orice entitate de acest gen – face referire la diverse modele și cercetări, care sunt făcute de instituții specializate, pentru că OMS nu este instituție de cercetare. Or, ne-am confruntat cu mai multe probleme. Referințele acestea științifice care au fost făcute pe repede înainte, câteodată, n-au fost concludente. S-a făcut referire la ele, s-a luat o decizie, chiar s-a luat o decizie – vezi chestiunea cu hidroxiclorochina. Mai mult, această opinia a OMS a fost înainte îmbrățișată de Franța și de Italia, care au scos hidroxiclorochina din programul de tratament al pacienților. Ulterior s-a dovedit că studiul care a stat la baza acestei decizii scârțâia din toate încheieturile”, a completat Alexandru Rafila.

Lucrurile astea sunt inerente, noi avem o criză de sănătate publică. Lumea încearcă să ia decizii. Cum este mai bine, să iei o decizie perfectă târziu sau să iei o decizie imperfectă devreme? Se pare că trebuie să găsești balansul”, a subliniat el.

Alexandru Rafila a adăugat că OMS ar avea nevoie de „mici corecturi” în strategia de comunicare și cea de fundamentare a politicilor care să fie bazate pe dovezi foarte concludente.

„Asistența tehnică pe care o oferă OMS este extrem de solidă și noi am trecut prin foarte crize ca țară bazându-ne pe această asistență tehnică. Foarte multe țări din lume au făcut același lucru”, a subliniat Alexandru Rafila.

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate