Înlocuitoarea V. Dăncilă în PE critică europarlamentarii care au reclamat violenţele din 10 august

gabriela zoana

La aproape două luni de la protestele reprimate violent în Piaţa Victoriei, liderii PSD revin la discursul privind utilizarea justificată a forţei de către jandarmi. Eurodeputatul PSD Gabriela Zoană, care i-a luat locul Vioricăi Dăncilă în Parlamentul European, califică, într-un comunicat, drept lipsa de patriotism discursul unora dintre colegii săi care au criticat deschis intervenţia jandarmilor din Piaţa Victoriei.

Ea dă drept contra-exemplu, faptul că europarlamentarii belgieni nu au reclamat intervenţiile în forţă ale jandarmilor din ţara lor. Un discurs extrem de asemănător cu al liderului PSD, Liviu Dragnea.

„Ca europarlamentar observ îndeaproape lipsa de patriotism a unor colegi români care nu pierd absolut niciun prilej pentru a lovi în țara care i-a trimis în Parlamentul European pentru a-i apăra imaginea și pentru a lupta pentru interesele ei.

Când jandarmii români au folosit tunurile de apă împotriva protestatarilor violenți care încercau să forțeze intrarea în clădirea Guvernului României, câțiva europarlamentari al căror nume nu vreau să-l mai pomenesc, mânați de intenții anti-naționale, au solicitat punerea în discuția Parlamentului European săptămâna viitoare la Strasbourg, a modului de intervenție a jandarmeriei române şi activarea unor măsuri împotriva țării pe motiv că la noi nu se respectă statul de drept. În loc să ne concentrăm pe interesele de țară, noi, ceilalți europarlamentari de bună credință trebuie să luptăm să ne protejăm țara de cei care o denigrează neîncetat.

Același scenariu al intervenției în forță jandarmeriei s-a repetat, de această dată în Belgia - împotriva protestatarilor care intenționau să intre în Parlament au fost folosite gaze lacrimogene și tunuri de apă, chiar au existat și acte de violență.

Niciun europarlamentar belgian nu a solicitat sancțiuni împotriva țării sale, din două motive care scapă, se pare, europarlamentarilor Opoziției din România - primul este patriotismul, pentru că nimeni nu lovește în țara în care s-a născut și care l-a trimis în Parlamentul European, și al doilea este faptul că astfel de intervenții respectă procedurile legale”, a transmis Gabriela Zoană, într-un comunicat.