Microîntreprinderile cu până la 9 angajați nu mai sunt obligate să întocmească fișa postului și regulamentul intern

Data actualizării: Data publicării:
GettyImages-hartii hârțogăraie birocrație documente
Sursa foto: Getty Images

Guvernul a adoptat miercuri o ordonanță de urgență ce prevede debirocratizarea activității în cadrul microîntreprinderilor cu până la 9 angajați. Astfel, ele vor putea ține evidenţa orelor de muncă prestate zilnic de fiecare salariat în condiţiile stabilite cu aceștia prin acord scris, iar specificarea atribuţiilor postului se va putea face atât verbal, cât și în formă scrisă dacă angajatul solicită acest lucru. De asemenea, IMM-urile nu vor mai fi obligate să întocmească regulamentul intern, potrivit Mediafax.

„Microîntreprinderile cu până la 9 salariaţi sunt cele mai afectate de lipsa de personal calificat în domeniile economic, juridic sau resurse umane, adică cele care desfăşoară activităţi de natură administrativă. Costurile sunt şi ele mari, birocraţia este excesivă, dacă ne raportăm la dimensiunea acestor societăţi, astfel că reducerea sarcinilor administrative inutile poate sprijini potenţialul microîntreprinderilor de a menţine locuri de muncă, mai ales în actualul context epidemiologic”, a declarat, la finalul ședinței de Guvern, ministrul Muncii, Raluca Turcan.

Potrivit acesteia, fișa postului, foaia de prezență și regulamentul intern reprezentau „sarcini administrative inutile”, astfel că s-a dispus eliminarea lor în cazul IMM-urilor cu până la 9 angajați.

„Prin măsurile adoptate astăzi (miercuri-n.r.) am reușit să eliminăm anumite sarcini administrative inutile. (...) E o gură de oxigen pentru angajatorii care de multe ori se simțeau sufocați de numărul de hârtii pe care trebuiau să le completeze pentru angajații pe care îi aveau”, a mai adăugat ministrul Muncii.

Raluca Turcan a precizat că de prevederile acestei ordonanțe vor beneficia circa 450.000 de microîntreprinderi din țară.

„Fișa postului, foaia de prezență și regulamentul intern vor putea fi respectate verbal, existând obligativitatea existenței acestora în scris doar dacă angajatul solicită lucrul acesta în scris”, a explicat Raluca Turcan.

Editor : I.C

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri